جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 تير 1394     
دفاع قالیباف از طرح انضباط شهری منطقه 12

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران در فاع از طرح انضباط شهری منطقه 12 گفت: امروز منطقه 12 که مهم‌ترین منطقه اقتصادی شهر تهران است، تبدیل به مهم‌ترین منطقه آسیب‌پذیر شهری تبدیل شده است لذا با اتخاذ سیاست‌هایی باید جلوی تصمیمات و روند غلط را بگیریم.

محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم ستاد ملی بازارآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیای بهسازی و نوسازی شهری که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: تعریفی که امروز از بافت آسیب‌پذیر از بعد انسانی می‌شود با دو دهه قبل متفاوت شده و با دقت بیشتری به آن نگاه شده است.

وی افزود: بنده با توجه به تجربه‌ کار در شهر تهران و حوزه انتظامی با همه ابعاد شهرنشینی آشنایی دارم. امروز نیاز داریم کار را نرم‌تر ببنیم و دقت بیشتری داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: قبل از این‌که موضوع بافت‌های فرسوده را اقتصادی ببنیم، معتقدم این یک پدیده کاملا اجتماعی است. وقتی موضوع را اجتماعی دیدیم می‌توانیم این سیستم را اصلاح کنیم.

قالیباف با تاکید بر رویکرد اجتماعی طرح انضباط شهری تصریح کرد: میوه انضباط اجتماعی، امنیت اجتماعی است.

شهردار تهران با بیان این‌که هرچقدر این پدیده اجتماعی را کلان کنیم قدرت اجرایی‌ ما از بین می‌رود، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده یک موضوع خانه به خانه است، بعضی وقت‌ها در یک پلاک 10 خانه وجود دارد لذا طرح بهسازی بافت‌های فرسوده باید در مقیاس خانه به خانه دیده شود و محله‌محوری اساس کار باشد.

وی بر لزوم مشارکت معنی‌دار بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: اگر شهرداری‌ها یا وزارتخانه‌ها مستقیم وارد مساله شوند حتما شکست می‌خورند. دستگاه‌های دولتی باید به دولت کمک کنند.

قالیباف به گسترش بافت‌های فرسوده در دهه 60 اشاره و خاطر نشان کرد: شاید در آن زمان تجربه همه ما کم بود اما امروز باید به بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: