جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت معلم شهید جواد نوروزی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص آزمون استخدامی فرهنگیان و اینکه چه زمانی برپا خواهد شد، اظهار داشت:‌ دستورالعمل آن آماده شده است و همانطور که قبلاً اشاره کرده‌ام، یک هماهنگی نهایی با معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری داریم که امیدواریم این هماهنگی انجام شود.

وی اضافه کرد: در آن چیزی که ما تهیه کرده‌ایم، 17 مرداد ماه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی است؛ البته ممکن است در جلسه هماهنگی، تاریخ و محتوای آن تغییر کند؛ به همین دلیل اجازه دهید اظهارنظری نکنم تا قطعی شود.

فانی افزود: این آزمون استخدامی طبق قانون شامل مربیان پیش‌دبستانی در یک شرایط خاص و معلمان خرید خدمات آموزشی است که اجازه می‌خواهم نهایی شده آن را اعلام کنیم که بعداً انتظار و توقعی در مخاطبین ایجاد نشود.

فانی در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان نیز گفت: بستگی دارد که تعریف ما چه باشد و متناسب با تعریف، آمار عوض می‌شود و اجازه می‌خواهم تا هماهنگی نهایی چیزی را اعلام نکنم.

* افزایش کیفیت مدارس شاهد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس شاهد و ایثارگر، اظهار داشت: اداره کلی تحت عنوان شاهد و ایثارگران داریم که دیروز نیز گردهمایی از مسئولین این اداره کل در استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار کردیم و برنامه‌های سال را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها تقویت و کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد است که فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران در آن تحصیل می‌کنند و اشکالاتی که در برنامه امسال داشتیم را بررسی کرده که امیدواریم برای سال آینده جبران کنیم.

فانی افزود: اجرای طرح جامع ایثارگران که در دولت یازدهم به تصویب رسیده و ابلاغ شده را در برنامه‌ها دنبال می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم جانبازان و ایثارگران پرچمداران انقلاب و حاملان ارزش‌های انقلاب هستند و امیدواریم از حضور و وجود عزیزان ایثارگر و جانباز در مدارس‌مان حداکثر بهره‌برداری را در نیل به اهداف انقلاب و مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص افزایش مدارس شاهد، گفت: بعید می‌دانم اما اگر لازم باشد، یقینا افزایش می‌دهیم و اگر نیاز نباشد، به جای اینکه در سطح، افزایش دهیم، در عمق، کیفیت کار را بالا می‌بریم.

* گلایه برخی دانش‌آموزان به سؤالات امتحان نهایی و پاسخ وزیر

فانی در خصوص گلایه تعدادی از دانش‌آموزان نسبت به سؤالات امتحانات نهایی و تجمع تعدادی از دانش‌آموزان که امروز جلوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در اعتراض به سؤالات خارج از عرف و سنگین امتحانات صورت گرفته است، اظهار داشت: باید ببینیم اعتراض چه بوده است، ممکن است دانش‌آموز بگوید این سؤال در جزوه ما نبوده است، اما ما از جزوه امتحان نمی‌گیریم و مبنای ما کتاب درسی است و اگر سؤالی خارج از کتاب درسی باشد، قابل بررسی است اما گزارشاتی که داریم این است که سؤالات از کتاب‌های درسی بوده است.

وی افزود: متأسفانه بعضی از دانش‌آموزان عادت به جزوه‌خوانی کردند و جزوه آنها ملاک سؤالات امتحانی نبوده و نخواهد بود و مبنا کتاب درسی است و آمادگی داریم اگر اشکالی در کارمان بوده بررسی کرده و اطلاع‌رسانی کنیم.

* بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا قرار است بیمه طلایی به صورت دفترچه خدمات یا کارت جدید صادر شود؟»، افزود: جلساتی نیز داشته‌ایم و چندی پیش سمیناری در باشگاه فرهنگیان برگزار کرده‌ایم و دنبال این هستیم که روشی اتخاذ کنیم تا همکاران راحت‌تر باشند و اگر به این نتیجه برسیم که با صدور کارت راحت‌تر هستند این کار را کرده و اگر دفترچه راحت‌تر است آن را صادر کنیم که در حال رایزنی نهایی هستیم.

فانی در خصوص نداشتن مجوز بیمه آتیه‌سازان حافظ گفت: بیمه آتیه‌سازان حافظ قانونی بوده و هیچ مشکلی ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: