جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
افزایش کیفیت خدمات درمانی از زبان وزیر

وزیر بهداشت و درمان گفت: تلاش می‌کنیم تصدی‌گری را کاهش داده و کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

فارس: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پژوهشگاه ربع‌رشیدی دانشگاه تبریز اظهار کرد: من عالمان زیادی را دیده‌ام که در اتاق‌های محقری تحقیق می‌کنند که از 70 متر مربع تجاوز نمی‌کند اما مقالات علمی و مرجعی که ارائه داده‌اند بالغ بر یک‌هزار مقاله بوده است.

وی تصریح کرد: هیچ ملتی بدون پژوهش، تحقیق و آموزش راه سعادت و توسعه را طی نکرده و در این که به تحقیق نیازمند هستیم تردیدی وجود ندارد.

هاشمی در عین حال اظهار کرد: در چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری در حوزه سلامت ابلاغ کردند دستیابی به مرجعیت علمی جزو اهدافی است که در اولویت قرار دارد.

وزیر بهداشت و درمان و علوم پزشکی افزود: جوانان ما به علوم جدید مسلح شوند تا در دنیای امروز و فردای بشریت مایه سربلندی شوند، این مهم جز از طریق تحقیق، پژوهش و علم تحقق نمی‌یابد.

وی افزود: امید است این پژوهشگاه قبل از احداث به اساس اصلی‌ که نیروی انسانی است توجه داشته باشد و افراد پژوهشگر، عاشق و عاقل که موتور محرکه خدمت به کل کشور و جهان اسلام خواهند بود در آن به کار گرفته شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تخصص‌گرایی و توجه به برنامه‌های علمی - تخصصی رویکرد اصلی وزارت بهداشت است و تلاش می‌کنیم با مطالعات منسجم درصد خطای کمتری را در نظام سلامت داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود 410 هزار نفر پرسنل در وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در این سال‌ها به جای نیروهای بازنشسته، جایگزینی صورت نگرفته است و برای رفع این مشکل برخی از خدمات به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر لزوم توسعه شاخص‌های رضایتمندی در امر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تصدی‌گری را کاهش داده و کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

پژوهشکده ربع رشیدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زیربنایی بالغ بر 30 هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد.

این پژوهشکده با عرصه 10 هکتار و در سه بخش پژوهشکده علوم پزشکی و بالینی در 16 طبقه، پژوهشکده گروه دارویی در 11 طبقه و پژوهشکده علوم و فناوری‌های پیشرفته پزشکی در هفت طبقه احداث می‌شود.

فاز اول این طرح با زیربنای 16 هزار متر مربع و با قرارداد اولیه 90 میلیارد ریال در حال اجراست و مدت این قرارداد 17 ماه پیش‌بینی شده است.

این پژوهشکده شامل سالن اجتماعات، رستوران کتابخانه نمایشگاه و فضاهای اقامتی و استراحتی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: