جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 تير 1394     
برنامه شهرداری برای«هرندی»و«عودلاجان»

 

 

 (ایسنا)، فرزاد هوشیار اظهار کرد: مداخلات اجتماعی در محله هرندی به عنوان پایلوت شروع شده است چرا که نگرانی مردم محله کم شدن تاب آوری اجتماعی است که منجر به اصلی ترین مطالبه آنها از شهرداری یعنی افزایش تاب آوری محلی شده است.

وی افزود: محله هرندی امروز درگیر شرایطی است که سبب شده امنیت عمومی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این محله از بین رفته باشد و بدین ترتیب آسیب های اجتماعی به صورت خیابانی در بلوک های مختلف سبب شده تاب آوری اجتماعی در محله هرندی تحت الشعاع قرار گیرد.

 

وی به سند اقدامی اشاره کرد که پس از دو سال مطالعه در محله هرندی با توجه به مطالعات و تجربیات استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران آماده شده است و در این باره گفت: این سند اقدام یک مدل تقویم دار است و قرار است در یک بازه بلند مدت 15ساله در محلات جنوبی بازار تهران از جمله هرندی ، پامنار و عودلاجان آغاز شود.

 

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران خاطر نشان کرد: پیش بینی شده مداخلات اجتماعی برای این مناطق به هیچ وجه انفعالی نباشد، بلکه مداخلاتی با همکاری و مشارکت اجتماعی مردم صورت گیرد چرا که نگاه مداخله اجتماعی، پلیسی و امنیتی نیست.

 

هوشیار با تاکید بر اینکه تنها در محلاتی که دغدغه اصلی مخدوش بودن وضعیت امنیت عمومی بوده است، موضوع مداخلات اجتماعی به این سمت و سو حرکت کرده است، تصریح کرد: اولین مشکل 90 درصد مردم هرندی توزیع مواد مخدر و حضور معتادان متجاهری است که در کوچه و خیابان حضور دارند و به طور حتم بخشی از رسیدگی به این موضوع نیازمند مداخله امنیتی پلیسی است .

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اعلام کرد: با توجه به وضعیت موجود در محله هرندی بر این باوریم که با جمع آوری بیش از 3000 معتاد متجاهر در محله هرندی و محلات اطراف می توانیم وضعیت این منطقه را ساماندهی کنیم.

 

براساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی افزود: 2000 نفر از معتادان از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر به ماده 16 منتقل می شوند و هزار نفر ماده 15 هستند که از طریق خانه ها و خانواده ها شناسایی می شوند که براساس قراردادی که با مراکز ماده15بسته ایم، تا شش ماه مداخلات برای فرد معتاد و خانواده شان داشته باشند تا جریان بهبودی مسیر صحیح خود را طی کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: