جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 خرداد 1393     
مراکز کنترل ترافیک منطقه‌ای توسعه می‌یابند

به گزارش شهرداری نیوز، طی مراسمی با حضور مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و دکتر وحید نوروزی شهردار منطقه 18، مرکز کنترل ترافیک جنوب‌ غرب تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 در این مراسم مهندس تشکری هاشمی گفت: توجه ویژه مدیریت شهری به کنترل هوشمند ترافیک باعث شده تا آمار تخلفات ترافیکی از جمله سرعت غیر مجاز در بزرگراه¬ها و به موازات آن آمار حوادث ترافیکی منجر به فوت و جرح در محورهای بزرگراهی به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که ترافیک معابر مجهز به سیستم های هوشمند کنترل ترافیک، درساعات اوج سفر روان تر و منظم تر است، اظهار کرد: این سیستم ها به عنوان چشمان ناظر در انجام مأموریت های محوله به کمک پلیس راهور و مدیریت شهری آمده-اند.

 مهندس تشکری هاشمی با بیان این که نظارت بر ترافیک، کاهش سوانح ترافیکی و هماهنگی بین بخشی میان مدیریت شهری و سایر دستگاه های خدمت رسان همچون آتش نشانی، اورژانس و پلیس راهور از جمله مزایای این مراکز محسوب می-شوند، تصریح کرد: در صورت بروز حوادث غیر مترقبه به کمک این فن‌آوری می¬توان سریع تر به کمک سانحه دیدگان شتافت.

وی با تأکید بر این که تکنولوژی در اختیار انسان است، نه انسان در خدمت تکنولوژی، گفت: هنگام وقوع حادثه حتی لحظه¬ها نیز در امر امدادرسانی تأثیرگذار هستند و کوچک ترین بی توجهی می¬تواند خسارات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مراکز کنترل ترافیک منطقه ای در مدیریت ترافیک مناطق، توسعه این مراکز به منظور کنترل هر چه بهتر ترافیک محلی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

گفتنی است مرکز کنترل ترافیک جنوب غرب تهران در مجاورت پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه 18 و ضلع جنوبی بوستان قائم واقع شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: