جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 تير 1394     
احداث ایستگاه های شارژ موتورسیکلت های برقی در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، قائم مقام مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در رابطه با عملکرد این شرکت در راستای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: از جمله وظایف تعریف شده برای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از سوی شهرداری مانیتورینگ و پایش آلودگی هوا و همچنین راهکارهای کاهش این پدیده زیستی است که در این راستا پروژه خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس شهیدزاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، به مقایسه موتور سیکلت های برقی و بنزینی پرداخت و اذعان داشت: موتور سیکلت های برقی بر خلاف موتور سیکلت های بنزینی در حین حرکت تولید آلودگی ندارند در صورتی که موتور های بنزینی بیش از خودروهای بنزین سوز آلودگی ایجاد می کنند. همچنین با استفاده از موتور سیکلت های برقی عملا آلودگی صوتی ناشی از تردد موتور سیکلت ها در سطح شهر نیز حذف خواهد شد.

وی در ادامه از سیاست های حمایتی شهرداری تهران در خصوص رواج استفاده از موتور های برقی خبر داد و افزود: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از موتور سیکلت های برقی شهرداری تسهیلاتی را به صورت وام های بدون بهره برای خریداران در نظر گرفته است.

وی افزود: سقف تسهیلات بانکی که طرف یانک شهر ارائه خواهد شد تا 80 درصد قیمت ها موتور ها و به مبلغ 5/6 میلیون تومان پیش بینی شده است که سود این وام های بدون بهره را در واقع شهرداری پرداخت خواد نمود.

وی همچنین گفت: تسهیلات پیش بینی شده تمایل متقاضیان افزایش خواهد داد و با فراهم آمدن این بستر از سوی شهرداری تهران باید منتظر اقدامات وارد کنندگان و تولید کنندگان این موتور سیکلت ها برای تامین بازار عرضه و تقاضا باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه هایی در جهت احداث ایستگاه های شارژ موتورسیکلت های برقی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد گفت: طبق بررسی های صورت گرفته قرار بر این است که در برخی پارکینگ های شهرداری و یا در مناطق تجمع موتور سیکلت ها از جمله محدوده بازار خدمات شارژ سریع موتور سیکلت های برقی ارائه گردد و در راستای برنامه ریزی های بلند مدت نیز تمام ایستگاه های دوچرخه در سطح شهر به سیستم شارژ موتور سیکلت های برقی تجهیز خواهند شد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: نظر به تنوع فنی موتورسیکلت های برقی برای انتخاب مدل متناسب با شرایط اقلیمی و شهری تهران انجام آزمایش ها و مطالعات مربوطه به مراجع دانشگاهی واگذار گردید که بر این اساس موتور سیکلت های با حداقل توان 3 کیلو وات و  مجهز به باترهایی که مدت زمان طولانی تری انرژی ذخیره شده را حفظ می نمایند از سوی شهرداری جهت ارائه تسهیلات حمایت خواهد شد.

مهندس شهید زاده در پایان گفت: پیش از این مدل های مختلفی از موتورسیکلت های برقی وارد کشور شده است که به دلیل نیاز مکرر به شارژ و همچنین عملکرد نامناسب در سراشیبی های شهر تهران تجربه مناسبی برای خریداران به شمار نمی روند که این دست نارضایتی ها با مطالعات کارشناسی توسط مراجع دانشگاهی برطرف خواهد شد و امید است با فراهم آمدن بستر مناسب فرهنگ استفاده از موتورهای برقی جایگزین موتور سیکلت های بنزین سوز با آلایندگی بسیار بالا گردد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: