جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
گوگل چگونه حقوق کارمندانش را تعیین می کند؟

باب سی، مدیر ارشد پیشین نیروی انسانی گوگل در مصاحبه ای با  وب سایت Business Insider، درباره نحوه پرداخت حقوق کارمندان در گوگل سخن گفته است.
 
این مدیر ارشد گوگل گفته مفاهیم روزمره ای که کارکنان و کار فرمایان معمولا در بازار کار بر سر آنها چانه می زنند مانند: جای دیگه بیشتر میدهند، دوست من با همین رزومه در فلان شرکت کار می کند و بیشتر می گیرد و از این قبیل حرف ها اساسا در گوگل جایی ندارد. چرا که ما میزان حقوق فرد مورد نظر خود را در قالب یک بسته پیشنهادی به او ارائه می دهیم و این بسته آماده به او تحویل داده می شود. اما شاید بپرسید چطور ممکن است چنین بسته ای تهیه کرد یا اینکه این بسته چگونه محاسبه، تنظیم و ارائه می گردد. در ادامه باب سی به سوالات شما پاسخ خواهد داد:
 
1)      ابتدا کل اطلاعات و رزومه کاری و فردی شخصی که قرار است استخدام شود به کامپیوتر داده می شود و این کامپیوتر است که محاسبه می کند آیا این فرد نمره لازم را برای به دست آوردن آن پست مورد نظر در گوگل کسب می کند یا خیر. سپس اطلاعات او را با سایر متقاضیان قیاس می کند و نتیجه را اعلام می کند.
 
2)      سپس برنامه آنالیزور بر اساس اطلاعات به دست آمده از رزومه فرد، یک بسته حقوقی شامل حقوق پایه، مزایا و سختی کار را تنظیم می کند. سپس آن را با استاندارد دیگری نیز تلفیق می کند که در آن استاندارد، میزان پرداختی گوگل برای آن پست و نوع کار چقدر است.
 
3)      حال اگر میزان استاندارد دوم یعنی مبلغ پرداختی مد نظر گوگل برای آن پست بیشتر از استاندارد اول یعنی حق واقعی و ارزش کاری خود فرد شد، آن فرد استخدام می شود. چرا که به گفته سی، گوگل هیچ گاه مبلغی کمتر از دریافتی فعلی فرد پیشنهاد نمی دهد.
 
4)      حال اگر مبلغ مورد نظر گوگل برای پست منظور، کمتر از دریافتی فعلی فرد بود، آنگاه پرونده او در بخش کارگزینی به جریان می افتد تا کارشناسان آن قسمت تشویقی هایی را برای فرد در نظر بگیرند که در نهایت منجر به افزایش مبلغ پیشنهادی گوگل خواهد شد.
 
به گفته این مدیر ارشد سابق گوگل، با اینکه چانه زدن در این شرکت معنا ندارد، اما گوگل چنان حقوقی برای شما در نظر خواهد گرفت که جایی برای چانه زنی باقی نخواهد گذاشت!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: