جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خبر داد:
آماده سازی 140 واگن جدید مترو در واگن سازی تهران

تهران به سه هزار واگن جديد مترو نياز دارد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری ینوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مراحل پایانی آماده سازی 140 واگن جدید مترو در قالب 20 رام قطار در کارخانه واگن سازی متروی تهران خبر داد و گفت: با آماده شدن این قطارها و ورود آن ها به خطوط مترو، روزانه بالغ بر 500 هزار جابه جایی به ظرفیت ناوگان ریلی تهران اضافه خواهد شد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: گر چه نمي‌توان از مسائل و مشكلاتي كه تحريم‌هاي ناجوانمردانه براي توليدكنندگان و سازندگان داخلي به وجود آورده، چشم‌پوشي كرد اما محدوديت‌هاي ناشي از تحريم‌ها باعث شده تا شركت‌هاي داخلي، بومي‌سازي را در دستور كار خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که ايران در چند سال اخير توانسته گام‌هاي بلندی در زمينه طراحي و ساخت محصولات صنعتي بر دارد، اظهار کرد: در این ميان، صنعت مترو در راستاي بومي‌سازي اين صنعت ازجمله توليد واگن مترو، گام‌هاي مؤثری برداشته و در ساخت واگن‌هاي مترو با فنآوري بالا به خودكفايي رسيده‌ايم و نياز به واردات واگن از ديگر كشورها  به شدت كاهش یافته است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اين كه نياز آينده متروي تهران به سه هزار دستگاه واگن جديد مترو و آمادگي برخي كلان‌شهرها براي افتتاح يا تجهيز خطوط مترو، فرصت بسيار مناسبي براي صنعت‌گران داخلي است تا با تمام توان نياز بازار داخلي را تأمين كنند، تصریح كرد: در ساخت واگن‌هاي مترو با فنآوري بالا به خودكفايي 60 درصدي رسيده‌ایم.

وی با اشاره به اين كه به طور ميانگين از 60 درصد خروج ارز براي واردات واگن مترو به كشور جلوگيري شده، اظهار كرد: البته هدفمان دست‌يآبي به ظرفيت صد در صدي است و اين در حالي است كه امروز در احداث ایستگاه¬ها و ساخت تونل‌های مترو با استفاده از توان متخصصان داخلي به خودكفایی کامل دست پیدا کرده ایم.

مهندس تشكري هاشمي با بیان اين كه حمل و نقل شهري از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصاد شهري محسوب می شود و توسعه آن تأثير فراواني بر متغيرهاي اقتصاد كلان همچون توليد و اشتغال بر جای می¬گذارد، تصریح كرد: براي رسيدن به استقلال صنعتي، در صنعت مترو بايد به توليدكنندگان داخلی كمك و از آن ها حمایت كنيم.

 معاون شهردار تهران در پایان با تأكيد بر اين كه در جريان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقيم و ده ها هزار شغل غير مستقيم ايجاد مي‌شود، خاطرنشان كرد: صنعت مترو، فرصت بي ‌بديلي در راستاي اشتغال-زايي در كشور محسوب مي‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: