جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 تير 1394     
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سامان حفاظت محیط زیست:
تصویب حدود مجاز جدید معاینه فنی در شورای عالی محیط زیست

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سامان حفاظت محیط زیست از تصویب حدود و استانداردهای جدید معاینه فنی در شورای عالی محیط زیست خبر داد و گفت: استانداردهای سختگیرانه معاینه فنی به زودی ابلاغ می شود .

تصویب حدود مجاز جدید معاینه فنی در شورای عالی محیط زیست/استانداردهای جدید به زودی ابلاغ می شود

زندی درگفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با بیان اینکه کار بسیار گسترده و مطالعاتی برای ارتقا استاندارد و حدود مجاز آلایندگی خودروها در معاینه فنی از سوی تیم کارشناسی سازمان محیط زیست صورت گرفته است، گفت: با همکاری نمایندگانی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تربیت مدرس حدود مجاز جدید آلایندگی خودرو تدوین شده است.

وی تاکید کرد: حدود مجاز تعیین شده در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسیده است. پیش از این اصلاحاتی در شورای عالی محیط زیست مطرح شد که اکنون با رفع اصلاحات در انتظار اعلام زمان ابلاغ آن هستیم .

زندی تصریح کرد: حدود مجاز آلایندگی خودروها و استانداردهای جدید معاینه فنی براساس شرایط موجود استاندارد خودروهای داخل کشور و بررسی چندین هزار مورد معاینه فنی تدوین شده است. به عنوان مثال حدود مجاز منواکسید کربن و درصد حجمی آن براساس اطلاعات و آمار چندین هزار خودرو داخلی تعیین شده است .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استاندارد معاینه فنی مطابق با استاندارد یورو 2 طراحی شده است، اکنون بیش از 98 درصد خودروها موفق به پاس کردن استانداردها می شوند. این در حالیست که با تدوین استانداردهای جدید چنانچه عملکرد کاتالیست خودرویی صحیح نباشد، بطور حتم از معاینه فنی مردود خواهد شد .

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست با بیان اینکه معاینه فنی یکی از محورهای تاکیدی در کاهش آلودگی هواست، اظهارداشت: قانون مصوب مجلس و افزایش سن معاینه فنی از 2 سال به 5 سال چالشی جدی در موضوع معاینه فنی خودروهاست که گرچه رایزنی ها با نمایندگان صورت گرفته و تمامی نمایندگان به اتفاق به این باور رسیده اند که باید قانون را اصلاح کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است .

زندی  با تاکید بر اینکه روند اصلاح قانون معاینه فنی به رغم موافقت نمایندگان مجلس به درازا کشیده است، گفت: سازمان محیط زیست اعتقاد دارد کیفیت معاینه فنی باید سختگیرانه تر باشد، این در حالیست که در حال حاضر استاندارد معاینه فنی خودروها براساس استاندارد یورو 2 بوده و هر خودوری یورو 2 می تواند استانداردهای معاینه فنی را پاس کند.

به گفته معاون دفتر هوای سازمان محیط زیست کنترل کنیستر و کاتالیست که تاکنون در معاینه فنی خودروها لحاظ نشده است اکنون در استانداردهای جدید مورد تاکید قرار دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: