جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 تير 1394     
ناسازگاری «رادیو هفت» با تلویزیون

روزهای پایانی خرداد ماه بود که عوامل برنامه‌ «رادیو هفت» با انتشار متنی در سایت رسمی خود، اعلام کردند که ادامه‌ی ساخت این برنامه با شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست. «رادیو هفت» در مدت زمان پنج‌ساله‌ِ پخش، توانست به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی خود را مطرح کند. اما سوال اینجاست که چقدر زمان می‌برد و رسانه چه میزان باید سرمایه انسانی و مالی صرف کند تا برنامه‌ای مثل «رادیو هفت» تولید شود و پس از مدتی جای خود را در بین مخاطبان باز کند؟

 

 

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، اما صحبت از یک ناسازگاری است؛ آن هم ناسازگاری سازندگان برنامه «رادیو هفت» با تلویزیون.

 

 

مدیر شبکه آموزش سیما پس از آنکه عوامل «رادیو هفت» اعلام کردند که ادامه‌ی ساخت «رادیو هفت» با شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست، درباره‌ی علت خداحافظی این برنامه از تلویزیون گفت: برنامه «رادیو هفت» به دلیل اینکه با رویکردهای جدید شبکه آموزش سازگاری نداشت، نمی‌توانست تداوم بیابد.

 

دکتر حسین ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی برنامه «رادیو هفت» که آیا برنامه‌ای جایگزین آن شده است؟ اظهار کرد: هیچ‌وقت تلویزیون آنتنش خالی از برنامه نخواهد ماند. برنامه «رادیو هفت» به دلیل اینکه با رویکردهای جدید شبکه آموزش سازگاری نداشت، نمی‌توانست تداوم بیابد.

 

وی در ادامه با این پرسش مواجه شد که در اینکه آنتن تلویزیون خالی از برنامه نخواهد بود، شکی نیست اما آیا برنامه‌ای که جایگزین «رادیو هفت» می‌شود، مخاطب را جذب خواهد کرد؟

 

ساری گفت: شبکه آموزش در حال تدوین برنامه‌ جدیدی است و در این شکی نیست که جذب مخاطب در اولویت سازندگان یک برنامه است.

 

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر به جای برنامه «رادیو هفت» چه برنامه‌ای را جایگزین کرده‌اید؟ توضیح داد: در ایام رمضان برنامه «دوباره نگاه کن» را ویژه ایام رمضان داریم که به روایت‌های مختلف و قصه‌گویی می‌پردازد.

 

 

به گزارش ایسنا، عوامل برنامه «رادیو هفت» در متن یادداشتی که در آن از تلویزیون خداحافظی کرده بودند، نوشتند: به اطلاع می‌رساند که به دنبال تغییرات جدید در فضای شبکه آموزش و پس از تلاش‌های فراوان برای رسیدن به تعامل دو جانبه میان سازندگان برنامه و تصمیم‌گیرندگان، متأسفانه این تلاش‌ها به توافق منجر نشد. همچنین میزان درخواستی به صورتی بود که ساختار «رادیو هفت» از شکل همیشگی خود خارج می‌شد و این نه به نفع شبکه بود و نه با سلیقه مخاطب فهیم همخوانی داشت؛لذا ضمن درک مصالح جدید سیما و با احترام به میلیون‌ها مخاطبی که هر شب به میهمانی آرامش و اندیشه می‌آمدند اعلام می‌داریم که ادامه ساخت «رادیو هفت» با شرایط فعلی امکان‌پذیر نمی‌باشد. بدون شک بزرگ‌ترین افتخار ما جلب نظر میلیون‌ها بیننده‌ای بود که در سراسر ایران و جهان رسانه ملی را برای تماشا انتخاب می‌کردند و امیدواریم که این رابطه همچنان و به زودی از طریقی دیگر ادامه پیدا کند.

 

به گزارش ایسنا، مدیر شبکه آموزش پیش از این توضیحاتی را درباره تعویق و ساخت سری جدید برنامه «رادیو هفت» عنوان کرده بود.

 

دکتر ساری همچنین به ایسنا گفته بود که «رادیو هفت» یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی است که سال‌هاست پخش شده و مخاطبان هنوز آن را پیگیری می‌کنند اما طبیعی است که این برنامه نیز همچون سایر برنامه‌ها باید با مأموریت شبکه گام بردارد و استثناء وجود ندارد.

 

بر اساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که برنامه «رادیو هفت» از 16 خرداد ماه به روی آنتن می‌رود. همچنین قرار بود این برنامه با توجه به رویکرد شبکه آموزش فضای آموزشی به خود بگیرد اما به نظر سازندگان این برنامه، ساختار «رادیو هفت» از شکل همیشگی خود خارج می‌شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: