جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 تير 1394     
رای منفی مردم یونان در رفراندوم

مهر:وزارت کشور یونان اعلام کرد با شمارش ۵۱.۸۸ درصد آرای رای دهندگان در همه پرسی روز یکشنبه این کشور، ۶۱.۲۴ درصد رای دهندگان به پیشنهادات وام دهندگان رای منفی داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، وزارت کشور یونان اعلام کرد ۳۸.۷۶ درصد مردم این کشور نیز در این همه پرسی، به پیشنهادات وام دهندگان بین المللی برای اعطای وام های بیشتر به دولت چپ گرای الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان رای مثبت داده اند.

دولت یونان که با بحران بدهی های سنگین مواجه است و توانایی بازپرداخت بدهی های خود را ندارد، پیشنهادات وام دهندگان بین المللی از جمله اجرای برخی سیاست های ریاضتی و کاستن از حقوق افراد بازنشسته را «تحقیر آمیز» توصیف کرده و از مردم این کشور خواسته بود تا در همه پرسی که روز یکشنبه برگزار شد به آن رای دهند.


بر این اساس مردم یونان در این همه پرسی درباره پذیرش یا رد پیش نویس توافقنامه ای بین دولت این کشور و کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول تصمیم گیری کردند.

پیشتر وام دهندگان تهدید کرده اند در صورتی که دولت یونان پیشنهادات آنها را نپذیرد، امکان خروج یونان از حوزه پولی یورو وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: