جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 تير 1394     
عکس:حمله توئیتری به «داعش»

فارس: استفاده گروه تکفیری تروریستی «داعش» از توئیتر برای تبلیغ اهداف و برنامه‌های خود با موجی از مخالفت کاربران «توئیتر» مواجه شد. این کاربران که برخی از آنها سعودی هستند خواهان مسدود شدن حساب‌های وابسته به این گروه تکفیری شده‌اند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری النشره لبنان، تاخیر مدیریت شرکت «توئیتر» در مسدود کردن حساب‌های حامیان «داعش»، باعث شد، کاربران سعودی تصمیم بگیرند با راه‌اندازی هشتگ #حملة_سبام_الدواعش (کمپین هرزنامه‌های داعشی‌ها) برای مسدودسازی حساب‌های کاربران متعلق به داعش و حامی این گروه تروریستی اقدام کنند.

پیام کاربران عربستانی: علیه هر افراطی و داعشی در توئیتر، جهادی حقیقی را آغاز می‌کنیم...


بر اساس این گزارش، این درخواست در واقع ارسال گزارشی به شرکت «توئیتر» است و به کاربرانی می‌پردازد که اخبار و تصاویر یا فیلم‌های گروه تکفیری داعش را منتشر می‌کنند و استفاده از این حساب کاربری، پیام نگران کننده ای را در پی فشار بر نماد ممنوعیت به دنبال دارد.

این کمپین ارسال گزارشی به شرکت توئیتر است برای اینکه توئیت هر حسابی که اخبار، تصاویر و فیلم‌های داعش را منتشر می‌کند، پیامی آزاردهنده تلقی شود و با دگمه «بلاک» به توئیتر اعلام شود و بعد از آنکه شمار کاربرانی که این پیام (بلاک) را فرستادند، افزایش یافت، آن حساب موقتا بلاک سپس کاملا مسدود شود.

حساب توئیتری «فارس444» با انتشار توضیحات تصویری این کمپین را رهبری و برای کاربران تشریح می‌کند که چگونه باید پیام بلاک را ارسال کنند. او تأکید می‌کند که گزارش کردن این حساب‌ها به مدیریت توئیتر، از طریق ارسال لینک خواهد بود نه نوشتن نام حساب تا مسدودسازی این حساب‌ها آسان‌تر انجام شود.

مشخص شد که شرکت‌کنندگان در این کمپین، علیرغم اینکه این درخواست روزهای نخست خود را سپری می‌کند، توانستند ده‌ها حساب داعشی را ببندند. همچنین آنها تهدید کرده‌اند که این کار را ادامه خواهند داد و تلاش خواهند کرد که تعداد بیشتری از کاربران را به کمپین خود ملحق کنند تا در بسته شدن حساب‌های منتسب به داعش، مشارکت کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: