جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 تير 1394     
دیروز در سوریه چه گذشت؟

فارس: تسویه حساب خونین داعش از النصره، کشته‌شدن امام جماعت یکی از مساجد ریف‌دمشق در انفجار تروریستی، کنترل کامل کوی «اللیله» در حسکه از سوی ارتش سوریه، تشدید حملات داعش در جنوب «حسکه» سوریه، گسترش اعتراض‌ها در غوطه دمشق، آغاز حملات فراگیر حزب‌الله و ارتش سوریه به تروریست‌ها در «الزبدانی»، گزارش الحیات مبنی بر اینکه نیمی از نیروی زمینی ترکیه در مرز با سوریه مستقر است، دفع حملات شدید 3 کاروان تروریست‌های «جیش‌الاسلام» به حلب، حضور 200 عنصر خارجی در میان نیروهای کُرد سوریه برای مبارزه علیه داعش، فرار دومین سرکرده «داعش» در استان دیرالزور به ترکیه، جایگاه ریف‌ شمالی حمص در ملاحظات راهبردی ارتش‌ سوریه، داعش و ‌النصره، کشته شدن 110 تروریست مسلح در عملیات ارتش سوریه در ریف لاذقیه، آغاز پیشروی داخل الزبدانی از محورغربی، اظهارات دبیرکل سازمان بدر عراق مبنی بر اینکه ائتلاف بین‌المللی مانع قاچاق نفت داعش شود، تعیین فرستاده جدید آمریکا در امور سوریه، گزارشی با این عنوان که هدف «انصارالشریعه» با نفوذ به مرکز مطالعات‌ علمی محقق می‌شود؟، گزارش دیگری مبنی بر اینکه چرا «اتحادیه عرب» سودای نزدیک شدن به سوریه را دارد؟ و اظهارات پژوهشگر سوری درباره اینکه موفقیت طرح روسیه منوط به همکاری آمریکاست، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته را تشکیل می‌دهد.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

تسویه حساب خونین داعش؛ کشتار 60 تروریست النصره در مسجد هنگام افطار

عملیات انتحاری «داعش» در مسجدی در شمال غرب سوریه موجب کشته شدن 60 تروریست «جبهه النصره» و زخمی شدن ده‌ها عضو دیگر این گروه تروریستی شد.

کشته‌شدن امام جماعت یکی از مساجد ریف‌دمشق در انفجار تروریستی

انفجار بمب کار گذاشته شده در یکی از مساجد ریف دمشق موجب کشته شدن امام جماعت این مسجد و 2 نماز گزار دیگر شد.

ارتش سوریه کنترل کامل کوی «اللیله» در حسکه را در دست گرفت

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، با در دست گرفتن کنترل کامل کوی «اللیله» در شهر حسکه، واقع در شمال شرقی سوریه، «داعش» را وادار به عقب نشینی به کوی «النشوه غربی» کنند.

هدف «انصارالشریعه» با نفوذ به مرکز مطالعات‌ علمی محقق می‌شود؟

اگرچه اتاق عملیات «انصار الشریعه» به مرکز مطالعات علمی نفوذ کرده و نبردهای شدید در محور جمعیت الزهراء همچنان ادامه دارد، اما حقایق حاکم بر میدان اجازه می‌دهد، هدف گروه‌های مسلح در سیطره بر غرب حلب با یک نفوذ محقق شود؟

تشدید حملات داعش در جنوب «حسکه» سوریه

ارتش و نیروهای مردمی در استان «الحسکه» در شرق سوریه، موفق شدند چند منطقه در جنوب شهر را آزاد کنند اما حملات داعش به مرکز استان حسکه با شدت ادامه دارد.

گسترش اعتراض‌ها در غوطه دمشق/بازداشت معترضان توسط گروه‌های مسلح

گسترش اعتراضات مردمی که حدود 10 روز پیش در منطقه غوطه شرقی دمشق آغاز شده بود، موجب بازداشت‌های گسترده بین معترضان توسط گروه‌های مسلح منطقه شد.

آغاز حملات فراگیر حزب‌الله و ارتش سوریه به تروریست‌ها در «الزبدانی»

نیروهای ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت لبنان در چندین محور در شهر «زبدانی» حملاتی را علیه تروریست‌ها آغاز کردند.

الحیات: نیمی از نیروی زمینی ترکیه در مرز با سوریه مستقر است

یک روزنامه فرامنطقه‌ای با انتشار خبری درباره اعزام یک لشگر از نیروهای ویژه ترکیه به سوی مرزهای مشترک با سوریه، اعلام کرد که نیمی از نیروهای زمینی ترکیه اکنون در این مرزها مستقرند.

حملات شدید 3 کاروان تروریست‌های «جیش‌الاسلام» به حلب دفع شد

حملات عناصر تروریستی از غرب حلب و از منطقه «جمعیةالزهرا» که دروازه غربی حلب محسوب می‌شود، ادامه دارد و شب گذشته حملات سه کاروان تروریست‌ به غرب حلب دفع شد.

حضور 200 عنصر خارجی در میان نیروهای کُرد سوریه برای مبارزه علیه داعش

برخی از منابع خبری اعلام کردند شمار زیادی از عناصر خارجی که شمار آنها به 200 نفر می‌رسد در میان نیروهای پشتیبانی مردمی کُرد حضور دارند تا با گروه داعش بجنگند.

فرار دومین سرکرده «داعش» در استان دیرالزور به ترکیه

منابع محلی در استان دیرالزور از فرار یکی دیگر از سرکردگان «داعش» به کشور ترکیه خبر دادند.

جایگاه ریف‌ شمالی حمص در ملاحظات راهبردی ارتش‌ سوریه، داعش و ‌النصره

استان حمص و ریف شمالی آن به دلیل قرار گرفتن در مرکز سوریه و نزدیکی به شهر «حماه»، مرکز استان حماه که تاکنون از بحران سوریه برکنار بوده است، دارای جایگاه مهمی در ملاحظات راهبردی ارتش سوریه، داعش و جبهه النصره است.

110 تروریست مسلح در عملیات ارتش سوریه در ریف لاذقیه کشته شدند

یگان‌های ارتش سوریه در عملیات امروز (شنبه) خود در منطقه ریف شمالی لاذقیه، واقع در شمال غربی سوریه 110 تروریست مسلح که در میان آنها تروریست‌هایی از تابعیت‌های خارجی مشاهده می‌شد، را از پای درآوردند.

آغاز پیشروی داخل الزبدانی از محورغربی/حمله از 150 نقطه به گروه‌های مسلح

ارتش سوریه و مقاومت حزب الله از 150 نقطه حمله به گروه‌های مسلح الزبدانی را آغاز کردند و هم اکنون درحال پیشروی داخل شهرک از محور غربی الزبدانی هستند.

25 سرباز سوری در شهر تدمر به دست داعش اعدام شدند

گروهک تروریستی داعش نوار ویدیویی اعدام 25 سرباز سوری به دست چند نوجوان را در سالن آمفی تئاتر شهر باستانی تدمر منتشر کرد.

تحولات سیاسی

هادی العامری: ائتلاف بین‌المللی مانع قاچاق نفت داعش شود

دبیرکل سازمان بدر عراق در سالگرد تاسیس این سازمان از ائتلاف آمریکایی ضد داعش خواست که مانع قاچاق نفت داعش از عراق و سوریه شود و در عین حال خواستار ادای دین کشورهای عربی به روند مبارزه با تروریسم شد.

آمریکا فرستاده جدیدی در امور سوریه تعیین می‌کند

آمریکا «روبنشتایین» را به عنوان فرستاده جدید خود به سوریه معرفی کرد، این در حالی است که مخالفان احتمال می دهند فرد دیگری جایگزین وی می شود.

چرا «اتحادیه عرب» سودای نزدیک شدن به سوریه را دارد؟

اتحادیه عرب و برخی از کشورهای منطقه‌ای که از آغاز جنگ علیه سوریه حامی تروریست‌های حاضر در این کشور بودند اکنون درخواست رئیس جمهور روسیه برای ائتلاف اردن، عربستان، ترکیه و سوریه را دنبال می‌کنند و ندای اتحاد با دمشق سر می‌دهند.

موفقیت طرح روسیه منوط به همکاری آمریکاست

رئیس اتحادیه وکلای سوریه طرح رئیس‌جمهور روسیه برای حل بحران سوریه را در صورت توقف حمایت رژیم‌های منطقه‌ و آمریکا از تروریسم معجزه‌ای بزرگ توصیف کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: