جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 تير 1394     
افزایش کیفیت خودرو به هر قیمت ،امکان پذیر نیست

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : اینکه کیفیت خودروها به هر قیمتی از سوی خودروسازان مورد اهتمام قرار گیرد اما قیمت خودرو بر اساس نیاز مشتریان تعیین شود قطعا امکان پذیر نخواهد بود.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : باید قیمت و کیفیت خودروها متناسب با یکدیگر در نظر گرفته شود در واقع با در نظر گرفتن قدرت  خرید مردم است که رضایتمندی مشتریان حاصل می شود.

وی با اشاره به تناقضات موجود در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : امروز هر کس به ظن خود مشکلات موجود در این حوزه را تفسیر می کند به طوری که تعدادی موضوع کیفیت پایین خودروها را مطرح می کنند و آن را به اقبال کم مردم ارتباط می دهند در حالی که مردم خودرو را مجزا از قطعات نمی دانند  و با در کنار هم قرار گرفتن قطعات است که در خصوص یک خودرو قضاوت می کنند.

وی تصریح کرد : هم اکنون قیمت خودرو از نظر تولیدکنندگان پایین است چرا که هزینه تمام شده خودرو بیشتر از قیمت اعلام شده است از این رو هزینه بالای تمام شده خودرو در مقایسه با قیمت تعیین شده ،  موجب شده که خودروسازان کمتر به سمت کیفی سازی تولیدات حرکت کنند.

نماینده بهارستان و رباط کریم در خانه ملت با اشاره به ارتباط قیمت و کیفیت در صنعت خودرو اظهار داشت : قطعا با افزایش قیمت منطقی خودرو متناسب با هزینه شرکتها ، کیفیت تولیدات هم افزایش خواهد یافت.

نکو گفت : در شرایط فعلی هیچ راهی جزء افزایش قیمت خودرو وجود ندارد هرچند در شرایط کنونی توان خرید مردم کاهش یافته است و برای اینکه  بتوان مشکل در این حوزه را حل کرد که هم مردم امکان خرید خودرو داشته باشند و هم خودروسازان رضایت داشته باشند بایستی راهی غیر از راههای فعلی پیدا کرد به طوری که به دنبال افزایش قیمت خودرو به صورت معقول ، میزان وام خرید خودرو نیز برای متقاضیان افزایش و همزمان سود تسهیلات خرید کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد : البته چنانچه افزایش قیمت خودرو غیر واقعی باشد نه تنها موجب رونق و بهبود اوضاع صنعت خودرو نخواهد بود بلکه به کما رفتن این صنعت را نیز  به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر رقابت پذیری در کیفیت و قیمت تولیدات خودروسازان افزود : اینکه با رقابت در کیفیت ، قیمت خودرو در بازار تعیین شود مسلما اقدام منطقی خواهد بود وباید این روش دنبال شود.

وی تاکید کرد : چنانچه افزایش رقایت پذیری میان شرکتهای داخلی موجب افزایش تقاضای بازار خودروسازان و اقبال مشتریان شود قطعا حرکت درستی خواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: