جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 تير 1394     
تأکید نمایندگان مجلس و شورای شهر بر اهمیت معاینه فنی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت معاینه فنی در سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا گفت: در باره خودروهای فرسوده باید با حمایت از خروج این خودروها از چرخه حمل و نقل و ارائه تسهیلات به مالکان آن ها جهت خریداری خودروی نو، هم به محیط زیست و هم به صنعت کشور کمک کنیم.

علیرضا خسروی افزود: به عنوان نمونه، در حال حاضر 500 هزار دستگاه وانت نیسان غیر استاندارد در سراسر کشور وجود دارد که در هر 100 کیلومتر پیمایش به طور متوسط 20 لیتر بنزین مصرف می کنند و با نوسازی آن ها، صرفه جویی مناسبی در مصرف سوخت کشور اتفاق می افتاد.

از سوی دیگر، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اهمیت و حساسیت موضوع معاینه فنی به ویژه در ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در معاینه فنی اتوبوس های شرکت واحد، زیرساخت های لازم فراهم شده و میزان پیمایش، استحکام و سلامت مخازن اتوبوس های گازسوز، مورد توجه قرار گرفت و اقدامات خوبی در این ارتباط انجام شده است.

وی با اعلام این که در حال حاضر مشکلی برای انجام معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در مراکز مکانیزه و در نتیجه

بهانه ای برای عدم انجام معانیه فنی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در مقابل، امروز نگرانی جدی در باره فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد و این کلان شهر و شهروندان آن با کمبود شدید ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: