جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 تير 1394     
واقعیت تست قندداعشی چیست؟

فارس: مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.

**شایعه**

انتشار نامه‌ای منتسب به استانداری هرمزگان در شبکه های اجتماعی سبب شده تا شایعه انتقال ایدز از طریق تست قند خون به طور جدی تری مطرح شود و نگرانی‌هایی را میان شهروندان ایجاد کند.

تصویر نامه منتسب به استانداری هرمزگان که نه شماره‌ای دارد و نه تاریخی، می‌گوید که «بر اساس گزارش‌های واصله، اخیرا افرادی ناشناس با مراجعه به منازل مردم و معرفی خود به عنوان کارشناس دانشگاه علوم پزشکی‌ اقدام به تست خون از مردم با سرنگ‌های آلوده به ویروس ایدز می‌کنند».

انتشار تصویر این نامه و گردش آن در شبکه‌های اجتماعی، بازار شایعه‌های مختلف درباره انتشار ویروس اچ.آی.وی را در روزهای اخیر و این بار با گستردگی بیشتر داغ کرده و به دنبال آن ذهن‌های بسیاری درگیر این موضوع شده است.
 
میگن کار داعشه!

شایعه‌هایی که این روزها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درباره انتشار ویروس اچ.آی.‌وی ‌از طریق تست قند خون رواج پیدا کرده، کار را به داعش! هم رسانده است و در برخی از این پیام‌ها گفته شده که « افرادی که از طریق تست قند خون، ویروس منتشر می کنند، داعشی هستند و ...»

**واقعیت**

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با روزنامه «قانون» با بیان اینکه انتقال ایدز از طریق تست قند خون، یک شایعه است که اساس علمی ندارد تاکید می‌کند: چند وقت قبل هم به طور رسمی این شایعه تکذیب شد که پیگیری‌های جدی درباره آن داشتیم اما هیچ گزارشی را مبنی بر مراجعه افرادی به درب منازل برای تست قند خون و انتقال ویروس ایدز دریافت نکردیم. ضمن اینکه به لحاظ علمی و پزشکی، امکان انتقال ویروس اچ.آی.وی از طریق سر سرنگ یا دستگاه تست قند خون وجود ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: