جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 تير 1394     
کلیسای آمریکا در آتش نژادپرستی/تصاویر

ابنا: شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری از به آتش کشیده شدن یک کلیسای دیگر در آمریکا خبر داد.

براساس این گزارش، شب گذشته افراد ناشناس یک کلیسا را در ایالت کارولینای جنوبی به آتش کشیدند.

این هفتمین کلیسا در مناطق جنوبی آمریکا است که از زمان تیراندازی در کلیسای سیاهپوستان در ایالت کارولینای جنوبی به آتش کشیده می‌شود.

طی هفته گذشته شش کلیسای سیاه‌پوستان در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و تنسی آتش گرفته است.

مقامات پلیس آمریکا پس از بررسی‌های لازم عمدی بودن سه مورد از آتش‌سوزی‌های فوق را تایید و اعلام کردند که تحقیق در مورد سه واقعه آتش‌سوزی دیگر ادامه دارد.

«پال برسون» سخنگوی «اف‌بی‌آی» در این باره گفت: تحقیقات در جریان است تا معلوم شود که چه کسی مسئول است و این آتش‌سوزی‌ها با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد.

وی افزود: کسی در این آتش‌سوزی‌ها آسیب ندیده ولی بیشتر این کلیساها کاملا نابود شده‌اند.

این حوادث دو هفته پس از قتل‌عام ۹ سیاه‌پوست در کلیسای سیاه‌پوستان از سوی یک سفیدپوست نژادپرست رخ می‌دهد.

دو هفته قبل این جوان ۲۱ ساله سفیدپوست و طرفدار جدایی نژادی در آمریکا این ۹ نفر را با تیراندازی در کلیسای شهر چارلستون به ضرب گلوله کشت. پس از این حمله، پلیس اعلام کرد انگیزه این حمله، نژادی بوده است.

این واقعه باعث شد درخواست‌ها برای پایین کشیدن پرچم کنفدراسیون- پرچم ایالت‌های جدایی‌طلب در دوران جنگ داخلی و حامی برده‌داری- افزایش یابد. مقامات برخی ایالت‌ها نیز در این فاصله اقدام به برچیدن این پرچم کرده‌اند.

ایالات متحده از بی‌عدالتی، نابرابری و تبعیض نژادی در داخل رنج می‌برد. طی سال‌های اخیر بارها این کشور شاهد ناآرامی‌های خیابانی در اعتراض به تبعیض نژادی بوده است. نیروی پلیس آمریکا نیز بیش از همه به رفتار نژادپرستانه متهم است. به نظر می‌رسد، آتش‌سوزی‌ها در کلیساهای آمریکا نیز مرتبط با مسائل نژادپرستانه باشد.














درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: