جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 تير 1394     
قلب ناوگان اتوبوسرانی با حمایت شهرداری می تپد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر هیچ گونه جذب نیرویی ندارد اظهار داشت: ناوگان اتوبوسرانی تهران کمبودی به لحاظ نیروهای آماده به کار ندارد و نظر به عدم افزایش تعداد اتوبوس های حمل و نقل عمومی از سال 89 تا کنون احتمال جذب نیرو نیز پیش بینی نمی گردد.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ضمن بیان اینکه لزوم تحصیلات رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی مدرک سیکل تعیین شده است تشریح کرد: رانندگان قدیمی تر با مدرک ششم ابتدایی وارد ناوگان شده اند و از این میان برخی نیز عموما با هزینه های شخصی به ادامه تحصیل تا مدرک دیپلم و حتی لیسانس مبادرت نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارزان ترین کشور به لحاظ سیستم حمل و نقل اتوبوسی هستیم تصریح کرد: به جز معدودی از کشور ها که البته به لحاظ حمل و نقل عمومی در وضعیت نامطلوب و ضعیفی به سر می برند، به جرات می توان ناوگان اتوبوسرانی کشور را یکی از ارزان ترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان به شمار آورد.

وی همچنین با بیان اینکه اگر حمایت های شهرداری نبود ناوگان اتوبوسرانی از ادامه فعالیت باز می ماند خاطر نشان کرد: از سال 89 تا به حال با وجود برگزاری جلسات متعدد و طرح برنامه های گوناگون از سوی دولت نه تنها شاهد اجرای هیچ یک از برنامه ها و تغذیه ناوگان اتوبوسرانی نبوده ایم بلکه پرادخت یارانه های این حوزه نیز تمام و کمال صورت نگرفته است.

وی افزود: اعمال تغییرات و تجهیز ناوگان در سال های اخیر را با تکیه بر شهرداری صورت داده ایم که از آن جمله می توان تجهیز اتوبوس ها به سیستم جی پی اس، جایگزینی سیستم های هوشمند پرداخت به جای روش های سنتی و هوشمندسازی سیستم های کنترل و نظارتی ناوگان را برشمرد.

وی در پاسخ به سوال خبر نگار خبرخودرو مبنی بر اینکه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی تا چه میزان موثر واقع خواهد شد اظهار داشت: بی تردید شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یکی از اولین ارائه کنندگان پیشنهاد بکارگیری خودروهای هیبریدی در حمل و نقال عمومی است. هم اکنون دو دستگاه اتوبوس هیبریدی در خط 2 تندرو در حال فعالیت هستند که به لحاظ میزان کارآمدی و مطلوبیت در حد انتظار ظاهر شده اند.

وی همچنین گفت: اتوبوس های هیبریدی با آلایندگی نزدیک به صفر می تواند نقش به سزایی در کنترل آلودگی هوای پایتخت و سایر کلان شهرها ایفا می نماید.

وی در پایان از برنامه های ناوگان اتوبوسرانی در روز قدس و عید فطر خبر داد و افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان ناوگان اتوبوسرانی برای ارائه خدمات ویژه به شهروندان در روز قدس و مراسم نماز عید فطر از آمادگی لازم برخوردار است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: