جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
کاهش سرفاصله حرکت قطارها و خدمات رسانی رایگان مترو در روز چهاردهم خرداد

به گزارش شهرداری نیوز، معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک از خدمات رسانی 300 دستگاه ون و دو هزار و 100 دستگاه اتوبوس از 70 نقطه شهر تهران برای انتقال زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) در ایام ارتحال خبرداد.

مهندس چناری در نشست خبری با اصحاب رسانه شرح وظایف مناطق و معاونت عملیات پلیس راهور تهران بزرگ را در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشریح کرد و گفت: 200 دستگاه ون در چهار مسیر سه راه باقرشهر تا حرم ، پل شهیدصنیع خانی تا حرم ، درب قدیم بهشت زهرا(س) تا حرم و پارکینگ شماره 9 تا حرم در روز 14 خرداد ماه جابجایی زائران را در محدوده حرم مطهر انجام خواهند داد .

وی با بیان اینکه برای خدمات بهتر به شهروندان 50 دستگاه ون نیز در نظر گرفته شده، گفت: یکصد دستگاه تاکسی نیز در اختیار سپاه محمد رسول الله قرار گرفته همچنین ستاد هماهنگی تاکسیرانی در منطقه 19 مستقر شده است .

وی افزود: از ساعت 22:30، 13 خردادماه تا 5:30 بامداد نیز از حرم مقدس عبدالعظیم حسنی تا حرم مطهر امام خمینی(ره) سرویس‌دهی انجام خواهد شد.

به گفته چناری در صورت ازدحام جمعیت در مسیر بازگشت قطارهای فوق‌العاده با حضور در فاصله زمانی کمتر از چهار دقیقه درنظر گرفته شده است و سیستم‌های اطفاء حریق در ایستگاه‌های شهرری، شاهد و حرم مطهر امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده و مسائل ایمنی نیز به صورت کلی رعایت شده است.

وی افزود: در ایستگاه حرم مطهر علاوه بر wifi داربست مورد نظر نصب شده و کارهای مقدماتی انجام گرفته است. این درحالیست که نظافت کلیه ایستگاه‌های درگیر با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز انجام شده است.

چناری تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در سه مقطع زمانی از روز سیزده خرداد و عصر روز ارتحال جابه جایی مسافران را در سطح شهر برعهده خواهد داشت که 2 هزارو 100 دستگاه اتوبوس از 70 محله ، میدان و شهرک های شهر تهران جابه جایی زائران را صورت می دهند.

به گفته وی همچنین 1300 دستگاه اتوبوس در اختیار پایگاه حضرت رسول(ص) و 300 دستگاه در اختیار پایگاه سیدالشهدا قرارگرفته است .

چناری تصریح کرد : سرویس دهی به گمشدگان تنها با هماهنگی ستاد هواوفضا و با تاکید آنها صورت خواهد گرفت .

وی ادامه داد: مانند هرسال  40 هزار پوستر در اختیار ستاد بزرگداشت قرار داده شده که این پوسترها با هماهنگی راهور به چاپ رسیده است که از ابتدای ورودی شهر تهران تا محل های استقرار در حرم مطهر جانمایی خواهند شد .

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه 6هزار متر زمین با جانمای 13هزار خودرو به منظور پارکینگ اختصاص داده شده در عین حال با توجه به اینکه طی سالهای گذشته بیشترین سرگردانی مربوط به اتوبوس های استانها بوده، پارکینگ ویژه ای برای استانها در نظر گرفته شده که با نصب بنرها مسیرهای پارکینگ اطلاع رسانی می شود.

چناری با بیان اینکه برای یک روز بدون آسیب برنامه ریزی شده است، گفت: تردد عابران پیاده در بزرگراه ها ایمن سازی شده به طوری که در محدوده باقر شهر و صالح آباد تمامی معابر عابر پیاده اصلاح و ایمن سازی شده است .

وی تصریح کرد: در گذشته در پل کهریزک و صالح آباد مشکلات ترافیکی و ایمنی را شاهد بودیم که  امسال با نصب علائم ایمنی مشکلات ترافیکی این محدوده را برطرف کرده ایم. در عین حال سدمعبرها و دستفروشها یکی از مشکلات سالهای گذشته بوده که از تمامی سدمعبرها در ایستگاه های اتوبوس و مترو ممانعت می شود .

به گفته چناری ایستگاه های صلواتی نیز با حریم بیست متر از معابر استقرار خواهند یافت تا در نزدیک پارکینگ ها جانمایی نشوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: