جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
تمهیدات‌آتش‌نشانی‌برای‌مراسم‌ارتحال‌امام(ره)

مهر: معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران تمهیدات ایمنی مراسم ارتحال امام را تشریح کرد.

فتح اله تیموری با اعلام این مطلب اظهار داشت:نیروهای عملیات مناطق 8 گانه این سازمان از عصر روز سیزدهم خرداد تا پایان مراسم چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه در200 نقطه مختلف از مجموعه حرم مطهر حضرت امام(ره) و خارج از آن مستقر می‌شوند كه 100 نفر از آنان با همراه داشتن خاموش ‌كننده‌های دستی در میان جمعیت زائر در حال گشت‌زنی خواهند بود تا نقاطی كه عبور خودروهای آتش‌نشانی امكان ندارد توسط آنها پوشش داده شود.

وی گفت:بیش از 520 آتش‌نشان و نجاتگر با بکارگیری 226 دستگاه انواع خودروهای آتش نشانی شامل 67 دستگاه موتورسیكلت و 169 دستگاه خودروی سبک، سنگین و پشتیبانی آتش‌نشانی و دیگر تجهیزات برای این مراسم آماده هستند البته شهر تهران همچنان دراین ایام تحت پوشش ایستگاه‌های موجود در سطح تهران اعم از 103 ایستگاه ویژه خاموش کردن آتش سوزی ها و 16 گروه امداد و نجات قرار دارند.

به گفته تیموری، در طول برگزاری مراسم همچنین مدیران عملیات با استقرار در 5 تخته چادر که در نقاط مختلف و پرتردد در حرم و اطراف آن برپا ونصب می شود، وظیفه مدیریت و فرماندهی نیروهای آتش نشانی را بر عهده خواهند داشت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران از عموم زائران درخواست كرد در این ایام موازین ایمنی را رعایت و از روشن كردن آتش در اطراف محل برگزاری مراسم به ویژه در فضاهای سبز جدا خودداری كنند.

وی با اعلام این که تمام زائران محترم  راه را برای عبور آتش‌نشانان باز بگذارند تا آنان بتوانند در اسرع وقت نسبت به امداد و نجات و آتش‌سوزی احتمالی اقدام كنند، تاکید کرد: خودروها و اتوبوس‌های كاروان‌هایی كه به سمت حرم حضرت امام(ره) حركت می‌كنند حتماً باید مجهز به خاموش‌كننده باشد.

تیموری افزود: شهروندان از حمل كپسول‌های گاز مایع یا پیك‌نیكی(سفری) یا بنزین و گازوییل با اتوبوس‌ها و دیگر خودروها جدا خودداری كنند و در صورت نیاز به كپسول‌های گاز مایع برای طبخ چای و غذا برای زائران،این كپسول‌ها را با در نظر گرفتن مسائل ایمنی با خودروهای دیگر مثل وانت بارها حمل كنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: