جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 تير 1394     
داعش در شرق یمن اردوگاه زد

العالم: منابع نظامی به یک سایت نزدیک به حزب الاصلاح یمن فاش کردند که گروه تروریستی داعش اردوگاهی برای آموزش نیروهای خود در منطقه قف الکثیری در نزدیکی مرزهای عربستان در صحرای حضرموت شرق یمن ایجاد کرده است.

سایت "المصدر آنلاین" نوشت این اردوگاه در روزهای گذشته ایجاد شده و دهها نفر از جوانان حضرموت و از ملیت های مختلف به این اردوگاه رفته اند.

عربستان تلاش می کند مزدوران خود را در حضرموت جمع کند و پول و تجهیزات در اختیار آن ها قرار دهد تا با ارتش و کمیته های مردمی مبارزه کنند. عربستان با این کار سعی دارد جنگ داخلی بین یمنی ها به راه بیندازد.
از سوی دیگر ارتش یمن و کمیته های مردمی با موشک پایگاههای نظامی عربستان را در جیزان و دو پایگاه قرن خباش و نهوقه را در نجران هدف قرار دادند که براثر آن یک نظامی سعودی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد. این حمله در واکنش به تجاوز عربستان علیه یمن صورت گرفت.

ارتش و کمیته های مردمی توانستند تعدادی از پایگاههای نظامی را در استان مأرب شرق یمن پاکسازی کنند.

در این حال یک منبع نظامی تاکید کرد که نیروهای یمنی کنترل کامل دو منطقه العطیف و ایدات الراء را در دست گرفتند و تروریست های القاعده و شبه نظامیان منصور هادی را بیرون راندند و در این عملیات شماری از آن ها کشته و یا زخمی شدند.

این منبع به تکمیل پاکسازی ساختمان های باقیمانده در خیابان الاربعین و عصیفره در تعز اشاره کرد که القاعده و شبه نظامیان الاصلاح و مزدوران سعودی در آنجا مستقر بودند. در این حال هواپیماهای سعودی برای پشتیبانی از این گروههای تروریستی چند حمله هوایی در شهر تعز انجام دادند.

این منبع افزود ارتش و کمیته های مردمی از سمت شمال به محله الزنوج بین عصیفره و الجره پیشروی کردند. آن ها همچنین در کوه جره پیشروی کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: