جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 خرداد 1393     
احیاگران بافت فرسوده از پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض معاف می‌شوند

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این‌که شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده سال گذشته بالغ بر۳۰۰ میلیاردتومان تخفیف داده است، گفت: احیاگران بافت فرسوده از پرداخت ۱۰۰ درصد عوارض معاف می‌شوند.

فتح‌اللهی گفت: دولت در زمینه نوسازی بافت‌ فرسوده نقش مهمی را برعهده دارد و ضرورت دارد تا با همکاری با مدیریت شهری و شورای شهر تسهیلات لازم برای نوسازی و بهسازی بافت‌ فرسوده فراهم شو‌د.

وی با اشاره به این که ورود دولت به موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده طی سال‌های گذشته ناکافی بوده است، گفت: مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت‌ فرسوده طی سال‌های گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده و انتظار می‌رفت که به همین میزان هم پتانسیل بودجه عمومی در خدمت نوسازی قرار گیرد تا همپای نوسازی مسکن، خدمات و سرانه‌های 7 گانه نیز نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بحث نوسازی بافت‌ فرسوده از منظر آرمانی، واقعیت‌های شهری، مدیریتی، بحران‌های اجتماعی و غیره به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند تلاش ویژه و البته متفاوت با گذشته است، تصریح کرد: تهران شهری زلزله‌خیز است که گسل‌های بسیاری در آن وجود دارد، بنابراین با توجه به این‌که حدود 3 هزار و 268 هکتار از شهر تهران را بافت‌ فرسوده با 3 مولفه ریزدانگی، نفوذ‌ناپذیری و ناپایداری تشکیل می‌دهد و حدود 14 هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد، لازم است مدیریت شهری و دولت توجه به بافت‌ فرسوده را یکی از دغدغه‌های خود بدانند.

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کرده است، افزود: شهرداری 100 درصد عوارض را از شهروندان برای احیای بافت فرسوده دریافت نمی‌کند که طبق قانون باید 50 درصد را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه 5 ساله توسعه، دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه 10درصداز بافت‌ فرسوده هستند که در همین راستا شهرداری تهران از سال 1387 تاکنون به ارائه بسته‌های تسهیلات تشویقی که منتج از نتایج طرح تفصیلی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده پرداخته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: