جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 تير 1394     
سامانه جامع مدیریت بحران شهر تهران رونمایی شد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،سامانه جامع مدیریت بحران شهر تهران با هدف فراهم سازی فرماندهی حوادث و سوانح با تکیه بر مجموع اطلاعات زیرساخت های شهری و سرعت بخشی به عملیات پاسخگویی در حوادث راه اندازی شد.

 

دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست آغاز به کار این سامانه و در جمع مدیران بحران مناطق 22 گانه با اشاره به ضرورت برخورداری ساختارهای مدیریت بحران از سامانه ای جامع و در برگیرنده مجموعه اطلاعات خدمات اضطراری و شهری گفت: برخورداری از سامانه جامع مدیریت بحران این امکان را فراهم می سازد که مدیر یا فرمانده بحران در شهر بتواند با تجزیه و تحلیل سریع و کارآمد لایه های مختلف اطلاعات شهری با موفقیت هر چه بیشتر نسبت به مقابله با حوادث و سوانح اقدام و یا در خصوص پیش بینی و پیشگیری از حوادث و سناریوهای محتمل ارزیابی مناسبی کسب نموده و در جهت کاهش خطر پذیری برنامه ریزی و اقدام نماید.

وی افزود: از همین رو امروز برخورداری مدیریت شهری از سامانه جامع مدیریت بحران ضرورتی اجتناب ناپذیر است که راه اندازی این سامانه در پایتخت می تواند الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد.

صادقی با اشاره به اینکه سامانه جامع مدیریت بحران شهر تهران از لایه های مختلف اطلاعات شهری و نقشه محلات برخوردار است گفت: تمامی اطلاعات و نقشه های شهر باید در این سامانه به روز باشد تا بتوان فرماندهی واحد و منسجم حوادث را جامه عمل پوشاند. همچنین این سامانه باید لحظه به لحظه حوادث شهری با تعیین سطوح مختلف آن مشخص کند و از قابلیت هشدار برای مواقع ضروری و تشکیل ستاد مدیریت بحران در حوادث بزرگ برخوردار باشد.

جانشین شهردار در ستاد بحران تاکید کرد: بنابراین عملیاتی و به روز بودن این سامانه برای پاسخگویی به حوادث در هر زمان و هر مکان ضروری است. از همین رو تمامی سازمان ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران باید در ارائه اطلاعات به روز این سامانه نهایت مشارکت و همکاری را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: این سامانه پایه و زیرساخت مرکز فرماندهی مدیریت بحران در زمان حوادث است و باید همواره اطلاعات توصیفی و مکانی آن در کنار یکدیگر به روز و قابل دسترس باشد، ضمن آنکه این سامانه می تواند براساس سناریوهای مختلف ابعاد حوادث و خسارت پذیری محلات شهر را پیش بینی کند حتی تراکم جمعیت در هر نقطه شهر در این سامانه باید به روز و قابل مشاهده باشد، در واقع این سامانه در خدمت مدیریت حادثه و هم افزایی میان سازمان ها و نهادهای مدیریت شهری و عضو ستاد مدیریت بحران است و در سطح ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه نیز به همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر اعضا کمک می نماید.

در این نشست همچنین مهندس نسرین گیاهچین مدیر دفتر فناوری و اطلاعات سازمان به تشریح ویژگی ها و جزئیات این سامانه پرداخت و مدیران ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: