جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 خرداد 1393     
اعلام ليست جديد ارزشهاي گمركي پايه

باشگاه خبرنگاران: دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرک بمنظور شفاف سازي، حمايت از توليد داخلي ،كاهش اختلافات ، اطلاع واردكنندگان كالا از ارزش هاي گمركي پايه و در اجراي استاندارد ۵ ـ ۹ كنوانسيون تجديدنظر شده كيوتو درمورد ساده و هماهنگ سازي تشريفات گمركي (مصوب 1389 مجلس شوراي اسلامي) و تسهيل امور ، ليست جديد ارزش هاي گمركي پايه را اعلام كرد.

به گزارش گمرک ايران، دفتر بررسي و تعيين ارزش بمنظور شفاف سازي، حمايت از توليد داخلي ،كاهش اختلافات ، اطلاع واردكنندگان كالا از ارزش هاي گمركي پايه و در اجراي استاندارد ۵ ـ ۹ كنوانسيون تجديدنظر شده كيوتو درمورد ساده و هماهنگ سازي تشريفات گمركي (مصوب 1389 مجلس شوراي اسلامي) و تسهيل امور ، ليست جديد ارزش هاي گمركي پايه را اعلام كرد.

رسول كوهستاني پزوه سرپرست دفتر بررسي و تعيين ارزش با بيان اينكه ليست جديد ارزش گمركي پايه كالاها در سايت گمرك در دسترس است ، نكاتي را جهت بهره برداري از ارزشهاي گمركي پايه اعلام نمود كه به شرح ذيل است :

1- ارزشهاي ثبت شده ذيل با كد 24 (بنام دفتر بررسي و تعيين ارزش ) بعنوان ارزشهاي گمركي پايه در جهت حمايت از توليد داخلي و بر مبناي اطلاعات و منابع موجود تعيين و ثبت شده است و با توجه به نوع ، كيفيت و كشور سازنده بوده و اولويت اجرا و استناد را با رعايت مواد 14 و 15 قانون امورگمركي در گمركات اجرايي خواهند داشت .

2- ارزشهاي گمركي پايه بر اساس تاريخ ثبت / كوتاژ قابل استناد و بهره برداري است لذا در صورت وجود دو يا چند ارزش جهت يك كالا آخرين ارزش ثبت شده (نزديك ترين تاريخ به زمان فعلي ) ملاك عمل مي باشد.

3- مسئوليت پايش و بروز رساني ارزشهاي گمركي پايه بعهده دفتر بررسي و تعيين ارزش خواهد بود و اين ارزش ها بر اساس ضرورت و در صورت تغيير بروز رساني خواهد شد.

4-ارزش هاي گمركي پايه موبايل هر ماه بروز رساني مي گردد لذا در صورت وجود دو ارزش گمركي جهت يك مدل ، آخرين ارزش بر مبناي ماه ثبت شده ملاك عمل مي باشد.

5-ارزش هاي خودروهاي سواري و كاميون و موتورسيكلت بر مبناي سال ساخت و مدل خودرو و طبق مصوبات كميته تبصره شش قانون خودرو مصوب 1370 و طبق ماده 17 آئين نامه اجرايي قانون امور گمركي منتشر و بر اساس سياهه خريد و ارزش هاي مصوب رسيدگي و تعيين مي گردد. همچنين ارزش خودرو و ماشين آلات راهسازي مستعمل بر اساس تبصره هشت قانون خودرو بر مبناي ارزش نو سال ساخت تعيين مي گردد.

6- ضمناً توليدكنندگان و واردكنندگان ، اتحاديه ها و انجمن هاي تخصصي هرگونه نظري در مورد ارزش هاي اعلامي دارند ، مي توانند دلايل و مستندات را از طريق پست الكترونيك ( g.d.v.t@irica.org) به دفتر بررسي و تعيين ارزش اعلام تا مورد بررسي قرار گيرد و در اجراي ماد ه 20 آئين نامه اجرايي قانون امور گمركي واردكنندگان در صورت درخواست كتبي مي‌توانند توسط گمرك در جريان چگونگي تعيين ارزش كالاهاي وارداتي خود قرار گيرند.

7- دستگاههاي موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز موظفند بر اساس ارزشهاي گمركي پايه و با لحاظ موارد بند ح ماده يك قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز نسبت به تعيين ارزش گمركي كالاهاي مكشوفه به ظن قاچاق اقدام نمايند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: