جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 تير 1394     
وام 20 میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی های پیکان فرسوده

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت 17 هزار تاکسی فرسوده در تهران گفت: در سال گذشته فرآیند اسقاط و انعقاد قرارداد با خودروسازان و بانک ها توسط  ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام و برای اجرا در سال جاری فرآیندی در حال طراحی است تا نوسازی خودروهای فرسوده صورت گیرد.

مهدی ابراهیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز  اظهار داشت: هر چند نوسازی 4 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال 93 در دستور کار سازمان تاکسیرانی شهر تهران قرار گرفته بود اما با توجه به مشکلات و اختلاف حسابی که ما بین ستاد و خودروساز به وجود آمده طی سال گذشته تنها موفق به نوسازی 3 هزار و 400 دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.

وی در خصوص اختصاص  تسهیلات برای نوسازی تاکسی های پیکان افزود: متقاضیان برای نوسازی خودروهای پیکان می توانند در سال جاری از وام 20 میلیون تومانی و یارانه ای که برای نوسازی درنظر گرفته شده، استفاده نمایند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی تاکسی های پیکان گفت: در حال حاضر در تهران حدود 6 هزار و 200 دستگاه پیکان فرسوده وجود دارد که از این تعداد حدود 2 هزار دستگاه در کنار خیابان ها و پارکینگ ها متوقف و در انتظار نوسازی هستند.

ابراهیمی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر تا پایان دی ماه امسال باید تاکسی پیکان نوسازی شوند چرا که از این تاریخ به بعد دیگر این خودروها قادر به تردد در شهر نخواهند بود و در صورت مشاهده با آن ها اعمال قانون خواهند شد.

وی در خصوص ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد : در حال حاضر خودروهای هیبریدی وارد تاکسیرانی شده اند و امید است ظرف چند روز آینده پلاک و در خیابان های شاهد تردد آن ها باشیم.

وی افزود: قرار است در مقابل هر خودروی هیبریدی یک پیکان اسقاط شود و پلاک آن بر روی خودروهای هیبریدی نصب شود این کار در دو جهت انجام می شود زیرا خودروی هیبریدی باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت خواهد شد ضمن اینکه با ورود آن ها تاکسی های پیکان و  فرسوده ای  که باعث آلودگی هوا می گردید از رده خارج خواهند شد.

ابراهیمی در خصوص مزیت استفاده از خودروهای هیبریدی گفت: این خودروها باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت خواهد شد همچنین این خودروها مجهز به دو موتور هستند، یک موتور بنزینی که دارای استاندارد یورو 5 است و مصرف سوخت آن در حداکثر است و دیگری موتور برقی است که در مکان هایی که ترافیک وجود دارد می توان موتور بنزینی را خاموش و از موتور برقی استفاده کرد  که باعث کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: