جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 تير 1394     
ايستگاه مترو عبدل آباد دوشنبه بهره برداري مي شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،عملیات ساخت ایستگاه مترو عبدل آباد حدفاصل ایستگاه مترو نعمت آباد و ایستگاه مترو شهرك شریعتی و در محدوده بزرگراه شهید چراغی در جنوب غرب تهران به اتمام رسیده و روز دوشنبه بازگشایی می شود.

 

ایستگاه مترو عبدل آباد با زیربنای 11 هزار متر مربع و به روش ترانشه باز اجرا شده است.

برای ساخت این ایستگاه كه 100 درصد توسط كارگران و مهندسين داخلي اجرايي شده، 82 هزار متر مكعب خاكبرداری انجام شد،4 هزار تن میلگرد، 27 هزار متر مكعب بتن و 25 هزار متر مربع قالب به ‌كار رفته است.

ایستگاه عبدل آباد همانند دیگر ایستگاه‌های مترو تهران به پله های برقی، سیستم تهویه و اطفای حریق و دیگر امكانات موردنیاز تجهیز شده است.

بخش جنوبی خط 3 مترو تهران به طول 12 كیلومتر حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران، سال گذشته در فاز نخست با پنج ایستگاه به بهره برداری رسید كه به تدریج ایستگاه های عبوری پس از تكمیل به این خط اضافه می شوند؛ بخش میانی این خط نیز دو سال پیش با حدود هفت كیلومتر در حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی افتتاح شده بود.

بخش شمالی خط 3 مترو تهران به طول حدود 18 كیلومتر از ایستگاه مترو شهید بهشتی تا شهرك قائم در شمال شرق تهران(منطقه ازگل) تا نیمه اول سال جاری راه اندازی خواهد شد تا طولانی ترین خط مترو پایتخت به عنوان شاهرگ حياتي حمل و نقل پايتخت با ظرفيت روزانه جابجايي يك ميليون مسافر و با 37 كیلومتر به طور كامل سرویس دهی كند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: