جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 تير 1394     
بغرنج ترین موضوع حمل و نقل،فعالیت2500دستگاه اتوبوس فرسوده از تعداد 6500 اتوبوس فعال است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،یک کارشناس برنامه ریزی با اشاره به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اظهار داشت: در حال حاضر دانشجویان ساکن شهرستان ها به شهرهای خود بازگشته اند و نظر به حجم سفرهای تابستانی وضعیت ترافیک شهر به طور نسبی مطلوب خواهد شد.

مهندس شهرام جباری زادگان در ادامه گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز  در راستای تاثیر خطوط مترو و قطارها بر ترافیک شهری گفت: با وجود احداث و راه اندازی خطوط مترو در جاهای مختلف شهر، همچنان در ساعات آغازین و پایانی روز با ازدحام مردم در قطارهای مترو روبرو هستیم. این امر به دلیل کمبود منابع مالی مجموعه مترو است که هنوز توسعه کامل پیدا نکرده و حتی بخشهای توسعه یافته نیز فاقد ناوگان ریلی به اندازه کافی است، در حال حاضر تعداد قطارهای فعال مترو به 1000 واگن می رسد که در صورت افزایش تعداد آن وضعیت حدفاصل حرکت قطارها و سرعت دهی به کار شهروندان بهبود می یابد.

وی گفت: در سالهای اخیر با هماهنگی هایی که بین دستگاه های مختلف عمرانی ،شهرداری، ترافیکی و حمل و نقل شهری صورت گرفته توسعه هایی در زمینه خطوط مترو ،خطوط ویژه اتوبوس های بی آر تی، پل ها ،زیرگذرها ، بزرگراه ها و محورهای اصلی شهر اجرا گردید و وضعیت ترافیک نسبت به سالهای گذشته تا حدودی مطلوبیت یافته است.

وی افزود: بغرنج ترین موضوع حمل و نقل در بخش اتوبوس رانی است، با وجودی که تهران با حدود نه میلیون جمعیت یکی از کلان شهرها است و علاوه بر آن روزانه نیز دو میلیون جمعیت از شهرها و شهرک های اطراف برای انجام امور روزانه، کار و تحصیل به آن مراجعه می کنند. ولی ناوگان حمل و نقل از نظر تعداد اتوبوس های فعال دچار کمبودهایی است. طوری که با توجه به یازده میلیون جمعیتی که روزانه در شهر در حال تردد هستند فقط 6500 اتوبوس فعال هستند که از این تعداد 2500 دستگاه فرسوده به شمار می رود.

وی افزود: در استانداردهای جهانی به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت شهری باید 1000 دستگاه اتوبوس سالم و نو در ناوگان فعالیت داشته باشد، اما با توجه به جمعیت یازده میلیونی کمبود 3000 دستگاه اتوبوس در ناوگان محسوس است، و به دلیل کمبود منابع مالی و مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی شهروندان نیز دچار مشکلاتی هستد.

وی اظهار داشت: اعتباری که به مدیریت شهری تعلق می گیرد محلی است و تنها با عوارضی که از مردم میگیرند می توانند شهر را اداره کنند، این در حالی است که با توجه به افزایش نرخ ارز، قیمت اتوبوس ها نیز بالا رفته و بودجه شهرداری برای خرید خودروهای نو کم است.

وی در خصوص تردد خودروهای سوپر لوکس در معابر پایتخت گفت: حدود 2 تا 3 درصد خودرو های در حال تردد در شهر را این خودروها تشکیل می دهند و ورود همین خودروها باعث شده 2.5 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شود، در حالی که میشد با این مبلغ تعدادی های اتوبوس جدید خریداری کرد که تردد و جابه جایی مسافرین آسانتر انجام شود..

این مقام مسئول گفت: با بیان اینکه در گذشته بیشتر اقشار ضعیف و متوسط از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده میکردند اما در زمان حاضر می بینیم که اقشار متمکن و با سواد و دانش بالا نیز برای رفتن به مراکز کاری خود به سیل قشر ضعیف پیوسته و از وسایل حمل و نقل عمومی( اتوبوس،تاکسی و مترو ) استفاده می کنند، در نتیجه باید در راستای افزایش و توسعه ناوگان از نظر کیفی و کمی اندیشید و سیستم گرمایشی، سرمایشی و و تهویه آنها را تقویت کرد که مردم بیشتر به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای انجام امور روزانه خود روی آورند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: