جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 تير 1394     
واکنش افخم به ادعای حقوق بشری اروپا

تسنیم: مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره گزارش سالانه حقوق بشر اتحادیه اروپا که در آن از ایران انتقاد شده است گفت:‌ این گزارش را رد می‌کنیم و در عین حال از مقامات اتحادیه اروپا می‌خواهیم رویکرد واقع بینانه‌تر و منطقی‌تری را درباره ایران در پیش بگیرند.

افخم امروز در نشست خبری هفتگی وزارت خارجه افزود: این گزارش از نظر ما یکطرفه، جهت‌دار و حاوی داده‌ها و استنتاجات ناصحیح است و ما فکر می‌کنیم یک مجموعه یا یک کشور نباید تصور کند که صلاحیت ارزیابی شرایط حقوق بشری را داشته باشد و شرایط ویژه‌ای را برای خود قرار دهد و به واسطه آن بخواهد در امور داخلی کشورها دخالت کند.

وی در ادامه گفت: حقوق بشر موضوعی است در سطح جهان که بایستی کاملاً بی‌طرفانه، عادلانه و بدور از معیارهای دوگانه بررسی شود، حتی خود کشورهای اروپایی هم دارای نقض حقوق بشر هستند.

افخم عنوان داشت: باید نسبت به تحولات در ایران و موضوع حقوق بشر عادلانه، منطقی و عاقلانه نگاه شود.

اتحادیه اروپا در گزارش اخیر خود در مورد وضعیت حقوق بشر، با اشاره اینکه در حال حاضر هیچ گفتگوی سیاسی یا حقوق بشری با ایران ندارد، عنوان کرد که این امر تحقق اهداف اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر و دموکراسی را به ‌طور خاص دشوار می‌کند.

در ادامه گزارش اتحادیه اروپا در مورد حقوق بشر، با اشاره به اجرای حکم اعدام در ایران، مجازات مرگ را یکی از موضوعات عمده حقوق بشری مدنظر این اتحادیه شمرده شده است. این درحالی است که قریب به اتفاق اعمال مجازات اعدام در ایران در مورد اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر و قصاص قاتلان انجام می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: