جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 خرداد 1393     
ویروس "کرونا" در ایران یک قربانی گرفت

 

باشگاه خبرنگاران: محمدمهدی گویا درکنگره بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال گفت: تاکنون  دو مورد قطعی عفونت ویروس تنفسی "‌کرونا" در استان کرمان شناسایی شده و متاسفانه یکی از آنها روزپنجشنبه براثر این بیماری جان خود را از دست داد.

وی افزود:‌ البته دو مورد مشکوک دیگر نیز از این نوع بیماری گزارش شده که آزمایش های اولیه آنها منفی و جواب نمونه آزمایش دوم آنها هنوز اعلام نشده ودر روزهای آینده به طور دقیق مشخص خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه همه گیر شدن این ویروس در کشورهای خاورمیانه است، تصریح کرد:‌بیشترین عامل بیماری و ویروش "‌کرونا " در کشور عربستان سعودی مشاهده شده است.

دکتر گویا اضافه کرد: زایرانی که از سفر حج یا یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه به کشور برگشت می کنند، باید بیشتر مراقبت و حداقل تماس های اولیه با افراد دیگر نداشته باشند.

وی به راه های انتقال ویروس کرونا در افراد اشاره کرد وافزود: تاکنون از سه طریق انتقال این وروس به افراد شناسایی شده که تماس افراد با شتر، مصرف فرآورده های لبنی وگوشت شتر وتماس با فرد بیمار است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی اضافه کرد: عفونت های تنفسی شدید، نارسایی های کلیه ، کبد و اسهال از علائم اولیه فرد مبتلا به ویروس " کرونا" است.

موارد ابتلا به ویروس جدید" کرونا " از حدود یک سال و نیم پیش در منطقه خاورمیانه بخصوص عربستان سعودی و به دنبال آن در کشورهای امارات، قطر، اردن، کویت و عمان مشاهده شد.

البته تعداد موارد ابتلا به این عفونت در عربستان سعودی به مراتب بیشتر از سایر کشورها بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: