جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 تير 1394     
کاهش قیمت سی ان جی برای تسهیل سفرهای تابستانی است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، قیمت سی ان جی به این دلیل کاهش یافت تا سیاست جایگزینی مصرف گاز با بنزین تقویت و از سوی دیگر به کسانی که از آن استفاده می‌کنند توجه بیشتری شود.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود با خبرنگاران به موضوع کاهش قیمت گاز طبیعی، سی.ان.جی اشاره کرد و گفت: قیمت گاز طبیعی فشرده برای ایجاد تسهیل در سفر سه میلیون و ٤٠٠ هزار سواری و سه هزار اتوبوس از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

وی افزود: قیمت سی.ان.جی کاهش یافت تا هم بتوان طی سیاستهایی مصرف سی. ان. جی جایگزین بنزین شود و هم به کسانی که از آن استفاده می‌کنند توجه بیشتری داشته باشیم.

استقراض ٥ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان برای پرداخت یارانه

نوبخت در ادامه به موضوع پرداخت یارانه ها اشاره و تصریح کرد: در جلسه گذشته رقم دقیق یارانه بگیرها و میزان پرداختیهای خردادماه را اعلام کردم، این که جمعیت ٧٧ میلیون است و ٧٦ میلیون نفر یارانه دریافت می‌کنند دو علت دارد، سال گذشته که دوباره ثبت نام انجام شد ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر انصراف دادند، علاوه بر آن هر ماه هم ١٠ تا ١١ هزار نفر انصراف می‌دادند از سوی دیگر ما با افزایش جمعیت مواجهیم و در هر سال بیش از یک میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه می‌شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: نفس قانون هدفمندی یارانه ها می‌گوید از محل افزایش قیمتها هر چه کسب شد ٥٠ درصد بین خانوارها، ٣٠ درصد به تولید و ٢٠ درصد نیز برای بودجه دولت اختصاص پیدا کند.

کاهش قیمت نفت در سال گذشته باعث کاهش درآمدهای دولت شد

وی گفت: از من سوال شده است که ٣ هزار میلیارد تومان درآمد از محل افزایش قیمت بنزین است، باید پاسخ دهم فراموش نکنید کاهش قیمت نفت در سال گذشته باعث کاهش درآمدها شد به طوری که امسال این عدد به ٣٢ هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان رسید در حالی که سال گذشته ٣٥ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان بود.

نوبخت با بیان این که در این شرایط پرداختیها به خانوارها کاهش نیافت تصریح کرد: این سخن که وزیر صنعت گفته است، ٣٠ درصد سهم تولید پرداخت نشده است، سخن درستی است چون دیگر پولی باقی نمانده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد: مجموع منابعی که از سال ٨٩ تا پایان خرداد از محل افزایش قیمتها به دست آمد حدود ١٣٥ هزار میلیارد تومان بود که اگر آنرا نصف کنید ٧٠ میلیارد تومان می‌شود.

وی گفت: در حالی که قانون گفته است، نیمی از درآمدها را بین خانوارها توزیع کنید، اما بیش از ١٨٠ میلیارد تومان به خانوارها پرداخت شد، یعنی نه تنها سهم تولید و دولت داده نشد، بلکه مبلغی نیز از خزانه برای پرداختی به خانوارها برداشت شد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره جیره بندی آب افزود: ما در اکثر استانها با مشکلات منابع آب و کاهش نزولات جوی نسبت به سال قبل مواجهیم و ضروری است از انواع روشها برای محدود کردن مصرف استفاده کنیم، همچنین وزارت نیرو موظف است و ماموریت خود می‌داند در مدیریت منابع آب از همه روشها استفاده کند.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: