جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 9 خرداد 1393     
حمل و نقل عمومی به کمک اقتصاد خانواده آمده است

 به گزارش شهرداری نیوزٰ مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در کشورهای توسعه یافته، به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت و صرف زمان، قبل از انجام هر گونه فعالیتی نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی اقدام شده و علاوه بر رویکردهای نوین شهری، ارتقای فرهنگ تردد را نیز مورد توجه ویژه قرار داده اند.

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی با توجه به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در اقتصاد خانواده نقش مهمی ایفاء می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند در سفرهای روزانه خود از مترو یا اتوبوس های تندرو که هزینه به مراتب کمتری از خودروی شخصی، آژانس و تاکسی در بر داشته و برای آن ها مقرون به صرفه تر است، استفاده کنند.

اعتماد مردم به حمل و نقل عمومی افزایش یافته است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هنگامی می توانیم در مدیریت شهری پیشرفت کنیم که بتوانیم در تعاملی سازنده با شهروندان، سیاست های تبیین شده را بیان کرده و از آن ها در همراهی با مدیریت شهری یاری بگیریم، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که مدیریت شهری در تهران با آن رو در روست، آلودگی هوا و هزینه های هنگفت ناشی از آن است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری و شهروندان بابت آلودگی هوا هزینه های مادی و معنوی بسیاری را متحمل می شوند، تصریح کرد: اعتقاد راسخ داریم بدون مشارکت شهروندان هیچ برنامه ای محقق نمی شود و از این رو تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا اعتماد مردم را به حمل و نقل عمومی و کارآمدی آن که در سال های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده را بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر این که امکانات فعلی حمل و نقلی پاسخ گوی حجم انبوه جابه جایی ها در تهران نیست و به این منظور نیاز به گسترش کیفی و کمّی امکانات موجود داریم، اضافه کرد: بدون تردید، دولت یازدهم با پرداخت بدهی های دولت های نهم و دهم به حمل و نقل عمومی و قبل از آن، انجام تعهدات جاری نسبت به مردم تهران می تواند در جهت بهبود حمل و نقل شهری در تهران گام بر دارد.

ظرفیت متروی تهران با ورود 11 رام قطار جدید افزایش می یآبد

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برنامه های مدیریت شهری به منظور کاهش آلاینده ها کاملاً تعریف شده است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر توسعه آن به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری در دست اجراست، هر چند کمبود اعتبارات مورد نیاز، مهم ترین مانع بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان محسوب می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت حمل و نقل و ترافیک در تهران مستلزم مدیریت جهادی و مشارکت همگانی است، تصریح کرد: همکاری دولت از یک سو و همراهی شهروندان از سوی دیگر، از مهم ترین شاخص های اثرگذار بر توسعه حمل و نقل شهری و بهبود ترافیک شهر به شمار می آیند.

وی در پایان با تأکید بر این که 11 رام قطار جدید به زودی از گمرک تهران وارد خطوط متروی پایتخت می شوند، خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این قطارها به ناوگان حمل و نقل ریلی تهران، ظرفیت متروی پایتخت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و خدمات رسانی به شهروندان با سهولت و سرعت بیشتری انجام می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: