جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 خرداد 1393     
راه‌ اندازی نهضتی برای احداث سینما

مهر: حجت ‌الله ایوبی چهارشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان و فعالان سینمایی خراسان رضوی، ابراز کرد: در دولت گذشته دیوار بی اعتمادی بین دولت و هنرمندان تلخ ترین اتفاق بود.که این امر به هنرمندان سینما و تئاتر خدشه بسیاری وارد کرد که قصد داریم در دولت جدید این اعتماد را دوباره برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه سینمای ایران حامی بزرگی به نام مقام معظم رهبری دارد، عنوان کرد: سالانه 100 تا 120 فیلم ساخته شده روی 300 پرده سینما در کشور به اکران در می آیند اما این مقدار برای جمعیت کشور ما کافی نیست.

راه‌ اندازی نهضتی برای احداث سینما

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه برخی از مردم کشور 30 تا 40 سال است که به سینما نرفته‌اند، عنوان کرد: در حال راه‌ اندازی نهضتی برای احداث سینما در کشورهستیم.

وی با اشاره به  دیجیتال کردن سالن های سینمای کشور ابراز کرد: مشکل سینمای کشور زیر ساخت های آن است و باید بازار سینما را رونق ببخشیم.

ایوبی افزود: به فکر تمرکززدایی در کل کشور هستیم، بنابراین با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان مرتبط می‌خواهیم خواسته هنرمندان خراسانی که اعطای مجوز ساخت فیلم‌ های بلند است را برآورده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های هنری بالایی که در خراسان رضوی وجود دارد، عنوان کرد: اداره ارشاد مشهد هیئتی را برای تأیید به تهران بفرستد تا پس از انجام کارهای لازم مشکل اعطای مجوز ساخت فیلم‌ های بلند به هنرمندان رفع شود.

اکران فیلم های سینمایی تجربی در مشهد

رئیس سازمان سینمایی کشور به مجتمع‌های نیمه‌کاره نیز که یکی از مشکلات هنرمندان سینمایی استان بود اشاره کرد و متذکر شد: با رایزنی‌های انجام شده در نظر داریم این مجتمع‌ها را که می‌توانند سالن سینمایی مناسب داشته باشند، شناسایی و تکمیل کنیم تا مشکلات اصحاب هنری سینما در سرزمین خورشید رفع شود.

ایوبی به اختصاص شش سالن سینما در تهران به اکران فیلم‌های سینمایی تجربی اشاره کرده و گفت: از هنرمندان مشهدی می‌خواهیم یک سالن مناسب برای اکران این فیلم‌ها به ما معرفی کنند تا مشهد نیز همزمان با تهران این فیلم‌ها را پخش کند.

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

وی عنوان کرد: مشهد مهد فرهنگ و تمدن سینمایی کشور است و اگر بخواهیم در سال 2017 مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم باید از هم ‌اکنون برنامه‌ ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور به تاسیس مدرسه عالی سینما اشاره کرده و افزود:  بالا بردن دانش سینمایی و  تاسیس مدرسه عالی سینما از جمله کارهایی است که در زمینه بالا بردن سطح دانش سینمای کشور انجام داده ایم.

ایوبی ادامه داد: در واقع این مدرسه بزرگترین کارگاه سینمایی در یک کشور است و در حال حاضر در هشت کشور دنیا مدرسه سینمایی تاسیس شده است.

در پایان این مراسم، هنرمندان سینمایی خراسان رضوی به ارائه مشکلات مشهد در این عرصه پرداختند و مواردی از جمله حمایت مالی و معنوی از هنرمندان، افزایش سالن‌های سینما در استان و افزایش رابطه علما و روحانیون با سینما را خواستار شدند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: