جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 خرداد 1394     
لزوم حمایت از مترو بعنوان بهترین و ارزانترین وسیله حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : برای ارتقای فرهنگ ترافیک باید زیرساخت های لازم را فراهم کرد و مردم را تشویق به استفاده از وسائط نقلیه عمومی کرد در این راستا امید است شاهد استفاده کم تر از وسایط نقلیه شخصی باشیم.

 

سید بهلول حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به قیمت سوخت خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص قیمت سوخت باید چاره اندیشی شود که این امر باعث بالا رفتن درآمد دولت خواهد شد و هم باعث خواهد شد مردم از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند در این راستا باید وسایط نقلیه عمومی را سامان دهیم.

وی در خصوص لزوم توسعه مترو افزود: دولت باید سهم خود را هر چه سریع تر پرداخت کند و همچنین باید در این راستا سرمایه گذاری شود و هر چه سریعتر این بخش گسترش یابد، در حال حاضر در حوزه مترو باید از جهات مختلف مانند : زمانبندی ، افزایش تعداد واگن و نظم و انظباط توجه بیشتری شود مترو یکی از بهترین و ارزان ترین وسیله برای حمل و نقل افراد است.

وی تصریح کرد: امید است با حمایت بیشتر دولت و تلاش مدیران شهری حمل و نقل سریعی را در اختیار مردم قرار دهیم و بتوانیم رضایتمندی مردم را ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع ترافیک تهران خاطرنشان کرد: براساس این طرح باید 75 درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد در حالی که هم اکنون این رقم براساس اعلام مسئولین شهری 59 درصد است در این راستا باید وسایط نقلیه عمومی را گسترش دهیم و موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

حسینی به تاثیر توافقات بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت : در صورت برداشته شدن تحریم ها تاثیر بسیار زیادی بر حوزه حمل و نقل خواهد داشت و همچنین باید هر چه بیشتر تولیدات داخل را افزایش دهیم.

وی با توجه به تک نرخی شدن سوخت و حذف سهمیه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در حال حاضر دولت تصمیم بجایی را اتخاذ کرده است اما برای وسایط نقلیه عمومی باید مابه التفاوتی را بپردازد و سهمیه ای را برای وسایط نقلیه عمومی در نظر گیرد و همچنین باید کنترل و نظارت نیز بر کار آن صورت گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: