جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 خرداد 1394     
واکنش منندز به اظهارات کری درباره مذاکرات

ایسنا: به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که واشنگتن روی حل سوالات درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران متمرکز نیست و آینده از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. این اظهارات نگرانی‌هایی را در خصوص امتیازدهی به ایران به وجود آورده است.

رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکایی خطاب به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد: من درباره آن چه آن‌ها (ایران) در یک مقطع زمانی یا زمانی دیگر انجام داده‌اند بسیار نگران هستم.

منندز ادامه داد: من زمانی که وزیر امور خارجه می‌گوید آماده‌ایم پیش از حل کامل مسأله ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران،‌ تحریم‌ها را کاهش دهیم بسیار نگران می‌شوم. اما این مسأله اساسی است که باید یک جواب کامل و قابل راستی‌آزمایی برای آن دریافت کنیم.

این سناتور آمریکایی هم‌چنین گفت:‌ا ظهارات وزیر امور خارجه درباره ابعاد نظامی احتمالی غیرقابل قبول است و از نظر من قابل قبول نیست و دیگران در مجلس نمایندگان نیز نباید آن را بپذیرند. بدون یک راه‌حل رضایت‌بخش در این زمینه توافق قابل قبول نخواهد بود.

او در ادامه ابراز نگرانی کرد دولت آمریکا امتیازات زیادی به ایران داده است. دولت ابتدا گفت که راکتور آب سنگین اراک باید بر چیده شود اما اکنون ایران می‌تواند آن را نگه دارد. این وضعیت درباره تاسیسات فردو نیز صدق می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: