جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 خرداد 1394     
آخرین بهسازی در ناوگان مینی بوس رانی به سال 89 بازمی گردد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مینی بوس رانی بین شهری با بیان اینکه در سال های اخیر هیچ گونه اقدامی مبنی بر جایگزینی و تبدیل به احسن مینی بوس های بین شهری صورت نگرفته است اظهار داشت: در خصوص نوسازی ناوگان مینی بوس رانی بینی شهری از سال 89 با ورود حدود 3000 خودرو نو به ناوگان مینی بوس رانی کشور تا کنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، اعلام کرد: به تازگی سازمان راهداری جاده ای طی بخشنامه ای تبدیل به احس نمودن مینی بوس های بین شهری را اعلام داشته است که اجرایی شدن این طرح در آینده ای نزدیک پیش بینی می گردد.

وی همچنین از همکاری بانک ها برای ارائه تسهیلات در راستای نوسازی ناوگان مینی بوس رانی خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند بسته به هدف دریافت مبالغ تسهیلات اعم از تبدیل به احسن نمودن و یا توسعه وام های 6 تا 12 درصد را به مبلغ 70 درصد بهای مینی بوس جایگرینی دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 80 درصد خودروهای فعال در این ناوگان با عمر بالای 20 سال فرسوده و مستهلک به شمار می روند اذعان داشت: در پی بخشنامه سازمان راه داری جاده ای انتظار بر آن است که شاهد فعالیت های کارآمدی در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مینی بوس رانی بین شهری باشیم.

وی افزود:: تا کنون اقدامات حمایتی در جهت تعمیرات و ارائه خدمات و تامین تجهیزات مینی بوس ها انجام نشده است زیرا نظر به فرسوده بودن عموم خودروهای ناوگان و وجود نمایندگی های خدمات رسانی در سطح شهر نیازی از سوی رانندگان مینی بوس ها در این زمینه مطرح نگردیده است.

وی در ادامه گفت: با وجود بالا رفتن بهای سوخت در حوزه مینی بوس رانی هنوز تغییراتی ایجاد نشده است اما بررسی ها در خصوص آثار این افزایش قیمت ادامه دارد چراکه همواره افزایش نرخ سوخت به خودی خود افزایش قیمت در بخش های مختلف را بدون نظارت قانونی و مصوبات دولتی در پی داشته است.

وی افزود: به همین منظور ظرف چند ماه آینده پیامدهای این افزایش نرخ مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت صلاح دید کارشناسان ذیربط نسبت به افزایش کرایه های این بخش اقدام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مینی بوس رانی بین شهری از جمله برنامه ریزی های کارآمدی که می توان در جهت توسعه ناوگان مینی بوس رانی و حمل و نقل بین شهری مد نظر داشت را ورود دولت با اعطای وجوه بلاعوض در این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهای هر دستگاه مینی بوس مبلغی در حدود 120 میلیون تومان است که این مبلغ نسبت به درآمدهای ناچیز رانندگان مینی بوس فراتر از حد توان این قشر به شمار می رود.

غضنفری افزود: تامین وجه مورد نیاز از طریق بانک ها نیز با توجه به اقساط ماهانه حدود 1میلیون و 800 هزار تومان مورد استقبال رانندگان مینی بوس ها واقع نشده است.

وی در پایان اعطای بخشی از مبالغ خرید مینی بوس ها از طریق سهیلات بلاعوض از سوی دولت را تنها راه چاره ی توسعه ی ناوگان بدون تحمیل هزینه های هنگفت بر این قشر زحمتکش خواند و گفت: این اقدام برای دولت و ستاد حمل و نقل و سوخت نیز به صرفه خواهد بود چراکه با نوسازی ناوگان میزان مصرف سوخت به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد و ظرف مدت یک سال با جبران هزینه های ناشی از استهلاک ناوگان مینی بوس رانی بین شهری، در واقع هزینه هایی که برای نوسازی ناوگان صرف شده است، جبران خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: