جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 خرداد 1393     
‌آمار پیوند کلیه در خراسان شمالی افزایش یابد

 21577.jpg

کارشناس بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: باید آمار پیوند کلیه در استان افزایش یابد.

مهری فرشاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل دارویی برای بیماران مزمن کلیه در استان وجود ندارد و 90 درصد هزینه‌های دارویی بیماران کلیه را سازمان‌های بیمه‌گر و 10 درصد مابقی را خود بیمار تقبل می‌کند.

وی با بیان این که 226 بیمار کلیه در استان وجود دارد، افزود: بیماران کلیوی باید به طور مرتب توسط پزشک ویزیت شوند و ممکن است تا آخر عمر تحت درمان قرار گیرند.

فرشاد عنوان کرد: در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های شهرستان‌ها به غیر ازبیمارستان شهرستان فاروج بخش دیالیز وجود دارد.

وی با ذکر این که باید آمار پیوندی‌ها ر‌ا افزایش دهیم، تصریح کرد: هدف ما در سال جاری انجام عمل پیوند 45 بیمار است که البته آزمایشات این بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی به مشکلات بیماران پیوندی اشاره‌ و اظهار کرد: به دلیل بیماری و کاهش توان فیزیکی شغل اصلی خود را از دست می‌دهند و از سوی دیگر هزینه عمل پیوند هر بیمار 12 میلیون تومان است که انجمن حمایت از این بیماران و دانشگاه تقبل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یک بیمار کلیوی برای افزایش کیفیت زندگی باید حمایت شود، به موقع دارو دریافت کند، آزمایشات خود را به درستی پیگیری و پزشک به موقع وی را ویزیت کند.

فرشاد خاطرنشان کرد: در پیوند کلیه طی عمل جراحی یک کلیه اهدا شده به بیمار پیوند زده می‌شود و با یک پیوند کلیه موفق به بیمار اجازه زندگی معمولی و سالم داده شده و او را از درمان دیالیز رها می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: