جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 خرداد 1394     
قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به قوت خود باقی است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو ناظر شورای رقابت گفت : بر اساس بررسی و رای کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی ، با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو ، قیمت گذاری خودرو همچنان بر عهده شورای رقابت است.

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :  اقدام شورای رقابت نسبت به اعلام نظر و دریافت استفساریه از مجلس در خصوص تعیین تکلیف مرجع رسیدگی به قیمت گذاری خودرو بدون مشورت با اعضاء و خودسرانه بوده است چرا که در قانون در قانون اصل 44 صراحتا به وظایف این شورا اشاره شده بنابراین قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به قوت خود باقی است.

وی تصریح کرد : در صورت وجود هر گونه قانون مغایر با این مساله و  وظایف شورا باید کاملا به بند و ماده و تبصره آن اشاره شود این در حالی است که در وظایف قانونی شورای رقابت هیچ گونه اشاره ای به ماده و یا قانونی در خصوص نشده است.

وی تاکید کرد : در همین ارتباط دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اعتقاد دارند در شرایطی که وضعیت بازار خودرو انحصاری است پس مرجع رسیدگی به قیمت خودرو نیز شورای رقابت است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به مصوبه دولت در خصوص واردات خودرو اشاره کرد و گفت : با هرگونه واردات خودروهای سواری مخالفم چرا که استفاده از هر خودروی وارداتی مساوی با بیکاری یک خانواده ایرانی است.

قاضی پور تاکید کرد : البته با واردات خودروهایی که در حوزه حمل و نقل مورد نیاز کشور است مخالفتی ندارم هر چند آنها را نیز می توان در داخل تولید  کرد.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته دولت در خصوص واردات خودرو گفت : متاسفانه وزارت صنعت و معدن در سال گذشته قانونی را مصوب نمود که تنها نمایندگی ها و افراد خاص اجازه ثبت سفارش و واردات خودرو را داشتند که در این راستا شورای رقابت نیز به این مساله ورود کرد  و بر این اساس مصوبه وزارت صنعت و معدن در این ارتباط اصلاح گردید  به طوری که هم اکنون هر کسی که دارای کارت بازرگانی باشد می توانند اقدام به ثبت سفارش و واردات خودرو نمایند.

وی تصریح کرد : البته در صورتی که مجوز ثبت سفارش برای واردات خودروهایی داده شود که از گارانتی و شبکه خدمات پس از فروش گسترده و مناسبی برخوردار باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: