جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 خرداد 1394     
اوباما بازجویی می شود!

العالم: سفیر سابق آمریکا در سوریه گفت : اوباما باید درباره سیاست ها و راهبردهایش در قبال سوریه برای کنگره و مردم آمریکا توضیح دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحره،"رابرت فورد" درباره اولویت حل بحران این کشور برای دولت آمریکا گفت: واقعیت این است که کاخ سفید اهمیت ویژه ای برای مسئله سوریه قائل است. مسئله سوریه امروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شده است.

وی افزود: مسئله مبارزه با گروه داعش و به ویژه در عراق برای دولت آمریکا اهمیت دارد. اما پیشروی های معارضان مسلح سوری در شمال این کشور و به ویژه در ادلب و  در جنوب سوریه، مانند شهر های درعا و قنیطره مورد استقبال دولت آمریکا قرار گرفته است.

وی افزود: واقعیت این است که راهبرد باراک اوباما درباره سوریه با انتقادهای کنگره آمریکا روبرو شده است و حتی روزنامه واشینگتن بر اساس اسنادی اعلام کرد بودجه سازمان سیا برای معارضان سوری کاهش یافته است.

وی افزود:به نظر من کاهش کمک ها یا به تعویق انداختن آن برای گروه های مسلح میانه رو سوری اشتباه است و فرصت افزایش فشار بر دولت بشار اسد از ما خواهد گرفت؛ از این رو دولت اوباما نیازمند توضیح سیاست ها و راهبردهایش برای کنگره و مردم آمریکاست. "

وی درباره بعید دانستن گزینه نظامی از سوی کاخ سفید در خصوص بحران سوریه گفت: واقعیت این است که اوباما  در سال 2008 برای پایان دادن به مشارکت آمریکا در جنگ های خاورمیانه، به ویژه در عراق و افغانستان، رئیس جمهور آمریکا شد. استفاده از گزینه نظامی از سوی وی کار آسانی نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: