جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 ارديبهشت 1401     
لزوم همکاری محیط زیست با شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش مصرف پلاستیک

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت سیاستگذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به‌ویژه پسماند استان‌های شمالی کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است و برای کاهش مصرف پلاستیک و کنترل آن باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

علی سلاجقه در سی و دومین کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، اظهار داشت: فرهنگ تفکیک از مبدا و دفع درست زباله اگر در کشور نهادینه شود، به اجرای طرح مدیریت پسماند کمک بزرگی خواهد کرد و رسانه ملی مکلف به فرهنگسازی افزایش مشارکت مردم در بازیافت پسماندها شد. 
 
وی افزود: در چارچوب سیاستگذاری‌ها برنامه منطقه بندی مدیریت پسماند باید تعیین شود تا بر اساس آن برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شود. وزارت کشور این امر را بر اساس شاخص‌های تعیین شده و با نظارت دستگاه‌های مسئول انجام خواهد داد. 
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری‌ها و پهنه بندی که وزارت کشور انجام می‌دهد، وضعیت فعلی را با داشته های گذشته قیاس خواهیم کرد تا به نتایجی برسیم و بعد از اولویت بندی تا پایان سال ۱۴۰۱ محل اعتبار پروژه‌ها تامین خواهد شد.
 
سلاجقه با تاکید بر این که در جلسه آتی نقش دستگاه های اجرایی مشخص شود، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ظرفیت های استانی و ملی دستگاه‌ها را در نظر بگیرد و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴  اعتبارها تامین تا کارها عملیاتی شود. 
 
در این جلسه، وزارت کشور به ارائه برنامه جامع و عملیاتی چهار ساله ساماندهی مدیریت پسماندها ویژه استان های شمالی کشور پرداخت همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور درباره اقدامات و برنامه‌های اجرایی خود توضیح داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: