جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 خرداد 1394     
ارتقای فرهنگ ترافیک بدون آموزش ممکن نیست

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع مسئولان آموزش ترافیک مناطق 22 گانه شهرداری تهران اعلام کرد: پارک­های آموزش ترافیک از ابزارهای مؤثر و کارآمد در جهت فرهنگ­سازی ترافیک و نهادینه سازی قوانین و مقررات ترافیکی در دل و جان کودکان محسوب می شوند و باید با جدیت مورد حمایت قرار گیرند.

مهندس سید محمد مهدی میرزایی قمی در جلسه ای که به میزبانی سازمان ترافیک و با حضور مسئولان آموزش و مدیران پارک های آموزش ترافیک مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار شد، گفت: ترافیک به عنوان عاملی اثرگذار و برجسته، دارای ارتباط نزدیک با سایر عناصر فرهنگی است و در قالب پدیده ای اجتماعی هم بر رفتار فردی و هم بر رفتار اجتماعی افراد جامعه تأثیر می­گذارد.

وی با اعلام این که رانندگي، رفتاری است كه شخصيت پنهان افراد را در قالب رفتار اجتماعی در جامعه آشكار مي‌سازد، تأکید کرد: رفتار اجتماعي در ذات خود بر آموخته‌هاي فرد از زمان كودكي به بعد دلالت داشته و در مسائل و مشكلات اجتماعي، فرهنگی، اقتصادی و تربيتي افراد می­تواند مؤثر باشد.

معاون آموزش سازمان ترافیک با اشاره به این که مجموعه اندوخته هاي شناختي افراد از سال­هاي اول تولد تا هنگامي كه فرد قادر  مي شود پشت فرمان اتومبيل قرار گيرد، بستر اصلي ایجاد رفتارهاي مطلوب يا نامطلوب در رانندگي را فراهم مي آورند، اظهار کرد: كودكان و نوجوانان، سال ها قبل از آن كه واجد شرايط قانوني رانندگي شوند، به تدريج با الگوهای رفتاري بزرگسالان هنگام رانندگي آشنا مي شوند و این رفتارها در وجود آن ها نهادینه می شود.

میرزایی با بیان این که آموزش باید از دوران کودکی آغاز شود تا اثرات مطلوب خود را در آینده نشان دهد، تصریح کرد: کودکان، آینده سازان کشور و مهم ترین عامل ارتقای فرهنگی و اجتماعی فردای جامعه محسوب می شوند و آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان امروز، متضمن قانونمندی رانندگان فرداست.

وی با اعلام این که در آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان باید یک سری از برنامه­ ریزی­ها مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان، ضامن قانو­ن مداری آن­ها در آینده است و زمانی می­تواند مؤثرتر واقع شود که فضاهایی همچون پارک­های آموزش ترافیک و مدارس و اقداماتی همچون تولید و پخش برنامه ­های تلویزیونی، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان با تأکید بر این که وزارت­خانه­های آموزش و پرورش، فرهنگ و آموزش عالی و صدا و سیما که به عنوان نهادهای اصلی تعلیم و تربیت، در فرهنگ­سازی مسئولیت مستقیم دارند نیز باید به موضوع ورود کنند، خاطر نشان کرد: این مجموعه ها نیز می بایست با تمام امکانات، فضاها و ظرفیت­های در اختیار به حوزه فرهنگ شهروندی ورود کرده و در مسیر تقویت فرهنگ ترافیک گام بر دارند

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: