جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 ارديبهشت 1401     
ارتقاء جایگاه مدیریت شهری با همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرها

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران با بیان اینکه همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرها منجر به ارتقاء جایگاه مدیریت شهری می‌شود افزود: امضای تفاهم‌نامه باعث می‌شود بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های هم استفاده کنیم.

علیرضا زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و شهردار تهران در پنجمین اجلاس شورای عالی استانها گفت: موضوع تفاهم‌نامه برای همکاری و استفاده از راه‌های آسان‌تر در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بود.
 
وی افزود: آنچه‌ امروز محل نزاع ما با دشمنان است، موضوع کارآمدی و ناکارآمدی و موضوع امید و ناامیدی مردمی است که یکی از پایه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی است.
 
وی تاکید کرد: دشمن به ناحق تلاشش را به این معطوف کرده است که وصله نچسب ناکارآمدی به پیشانی جمهوری اسلامی بچسباند و در این مسیر هم تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهد. در این میان دو چیز برعهده ماست؛ نخست جهاد تبیین است برای بازگویی اتفاقات رخ داده در این ۴۳ سال و مورد دوم سرعت بخشی به رفع نیازها و پیشرفت کشور و از میان برداشتن نواقص است.
 
رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران افزود: جهاد تبیین رساترین پیام ماست که باید به جد پیگیر آن باشیم. در بخش امیدآفرینی ما راهی جز خدمت و بالا بردن سرعت پیشرفت نداریم.
 
وی با بیان اینکه تحقق این ابعاد جز با تشریک مساعی و مشارکت محقق نمی‌شود توضیح داد: ما در مدیریت کلانشهر تهران جنس مدیریتی خود را بر اساس مشارکت تنظیم کردیم. بر این اساس با نهادهای انقلابی، نخبگان کشور و مردم این هم افزایی را با افزایش مشارکت تبیین می‌کنیم. تفاهم‌نامه‌های همکاری یک موضوع جدی برای اشتراک همکاری است. همچنین راه اندازی قرارگاه‌های جهادی راه دیگری برای توسعه این همکاری‌ها برای پیشرفت کشور است.
 
شهردار تهران تاکید کرد: برای مثال در حوزه هوای پاک تهران، ۲۳ دستگاه مسئول هستند که می‌توانند با همکاری این مشکل را حل کنند یا با کنار نشستن تقصیر را گردن دیگری بیندازند. یکی از نقاط برجسته‌ای که در قانون اساسی به آن اشاره شده و اصل ۱۰۲ در این موضوع تدبیر کرده و راهنمای ما قرار گرفته موضوع شورای عالی استان‌ها و تکالیفی که بر عهده آن قرار داده، است.
 
رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ادامه داد: از سوی دیگر مجمع کلان‌شهرها که بالای ۵۰۰ هزار شهروند را در خود جا داده‌اند و ارتباط مستمر بین این دو جایگاه و در اختیار هم قرار دادن ظرفیت‌های هر یک به دیگری می‌تواند موتور محرکه کشور باشد.
 
وی ادامه داد: شوراها با ۲۰ سال تاخیر متولد شد و این سبب شد اصولی که در قانون اساسی به شوراها پرداخته شده بود در اختیار نهادهای دیگر قرار گیرد و عملا شوراها و شهرداری‌ها در آن نقطه اساسی خود قرار نگرفته‌اند.
 
زاکانی تاکید کرد: اصلی که بتواند شوراها را در جایگاه خود قرار دهد و از طرفی نمایندگان این شورا بتوانند شهرداری‌ها را به درستی حمایت کنند مشارکت و همکاری از طریق شورای عالی استان‌ها و مجمع کلان‌شهر هاست.
 
شهردار تهران افزود: امروز برای ما روز بسیار مبارکی است و کمال تشکر را داریم که این تفاهم‌نامه به امضاء رسید تا یک همکاری جدی شکل بگیرد و بتوانیم امکانات را در اختیار یکدیگر قرار دهیم. مرکز مطالعاتی شهرداری‌ها در اختیار شورای عالی استان‌ها برای تدوین طرح‌ها قرار گیرد و از سوی دیگر امکانات و اختیارات شورای عالی استان‌ها در راستای بهبود وضعیت مدیریت شهری بکار گرفته شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: