جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 خرداد 1394     
تدابیر تابستانی تامین آب در پایتخت

  مهر: خسرو ارتقایی گفت: تاکنون روند افزایش حجم آب ذخیره در مخازن و همچنین ادامه ورود آب به مخازن سدهای تامین کننده آب تهران را داشتیم که از این پس، با توجه به افزایش مصرف آب، کاهش نزولات و گرم شدن هوا، وارد منحنی کاهشی خواهیم شد و بر این اساس هم حجم ذخایر و هم ورودی آب به سدها کاهش خواهد داشت.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه وارد دوره کاهش ذخایر سدهای تهران شده‌ایم اظهارداشت: سدهای زیرپوشش آب منطقه ای تهران در حال حاضر کمبود ۱۷۰ میلیون مترمکعبی را در مقایسه با دوره بلندمدت تجربه می کند؛ در حالی‌ که مجموع ذخایر سدهای پنجگانه در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۲۲۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

ارتقایی گفت: از این پس وارد دوره کاهش یا منحنی نزولی ذخیره آب در سدهای استان تهران می‌شویم. وی با اشاره به وضعیت آبی در استان تهران گفت: تاکنون ۲۲۶ میلیمتر بارش در استان تهران ثبت شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد بهبود یافته، اما میزان بارش‌ ها در مقایسه با ۳۲۴ میلیمتر دوره بلندمدت، کاهش زیادی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت، همین مقدار آب ذخیره شده باید برای گذر از تابستان مدیریت شود، ضمن اینکه ذخیره استراتژیک سدها برای پایان زمستان ۹۴ نیز باید حفظ شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: