جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 خرداد 1394     
لرزه‌ای دیگر بر پیکر تحریم‌های هوایی

ایسنا: وزارت راه و شهرسازی از توافقی جدید خبر داده که نتیجه آن خرید سیستم‌های جدید فرود خودکار هواپیما از کشور‌های اروپایی این تجهیزات کم‌ناوبری که در هدایت هواپیما به سمت فرودگاه و موقعیت‌یابی آن تاثیری مهم داشته و همچنین شامل سه سیستم فرود خودکار هواپیما می‌شود، بناست در آینده‌ای نزدیک وارد کشور شود.

این درحالی است که پیش از این شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرده بود با توجه به نیاز روز‌افزون تجهیزات فرودگاهی کشور به نوسازی برای آنکه بتوان خدمات‌دهی به هواپیماهای عبوری و هواپیماهایی که در فرودگاه‌های داخلی کشور نشست و برخاست می‌کنند را به بهترین شکل حفظ کرد به حدود 25 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید احتیاج است.

هرچند در این رابطه وزارت راه و شهرسازی هنوز جزییاتی از نوع این قرار‌داد و هزینه‌های مربوط به آن ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به توضیحاتی که در رابطه با ‌روزرسانی تجهیزاتی که مربوط به 20 سال قبل بوده‌اند شده سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این زمینه به کار گرفته شده است.

نکته‌ی دیگری که احتمالا تا شهریورماه که قطعات فرودگاهی به ایران وارد می‌شود باید روشن شود، کشور مبدا این تجهیزات است کشوری که وزارت راه و شهرسازی آن را یکی از پنج کشور اروپایی سازنده این تجهیزات نامیده که تمام مراحل حفظ، تعمیر و نگهداری تجهیزات مربوطه را از سوی کشور سازنده تامین خواهد شد.

با توجه به رشد بیش از 100 درصدی آمار پروازهای عبوری از آسمان ایران در طول یکسال گذشته و نیاز به افزایش خدمات هوانوردی در این حوزه با توجه به تدوین راه‌های هوایی جدید به نظر می‌رسد این تجهیزات نقطه‌ای کوچک در دل خدمات فرودگاهی گسترده ایران باشد که می‌تواند در آینده نزدیک و با کنار رفتن تحریم‌ها با سرعت بیشتری روانه فرودگاه‌های ایران شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: