جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 خرداد 1394     
تاکنون در خواستی از سوی شورای رقابت به مجلس ارسال نشده است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، در حالی که رئیس شورای رقابت اعلام کرده که این شورا برای دریافت نظر مجلس در خصوص تعیین تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو درخواست استفساریه کرده اما نظر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مخالف این مساله است به طوری که وی در گفتگو با خبرخودرو اعلام کرده تا کنون چنین درخواستی در صحن علنی مجلس و حتی کمیسیون صنایع و معادن عنوان نشده است.

روح الله عباسپور ،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با توجه به اعلام رئیس شورای رقابت در خصوص ارائه درخواست تعیین تکلیف مرجع قیمت گذاری خودرو به مجلس گفت  : تا کنون در کمیسیون صنایع و معادن و حتی صحت علنی مجلس در این ارتباط بحثی مطرح نشده است .

وی افزود : تا این لحظه در خواستی به هیات رئیسه و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است تا در این ارتباط و  تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو ،مجلس تفسیر درست از قانون را ارائه نماید.

نماینده بویین زهرا در خانه ملت تاکید کرد : قطعا با ارائه این استفساریه  بررسی آن در صحت علنی مجلس و کمیسیون صنایع و معادن تعیین مرجع رسیدگی به  قیمت گذاری خودرو مشخص خواهد شد.

عباسپور افزود : در صورتی که چنین در خواستی از شورای رقابت به مجلس و یا کمیسیون صنایع و معادن ارسال شده باشد قطعا تاکنون مجلس و کمیسیون صنایع در این راستا اقدام به بررسی کرده بود.

وی گفت : بر اساس مصوبه مجلس ، شورای رقابت به دنبال این است تا بداند بر مرجع رسیدگی و قیمت گذاری خودرو ، شورای رقابت است یا شورای اقتصاد .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه در ماده 21 مصوبه مجلس، صحبت از انحصار خدمات عمومی مطرح شده و این مورد با ابهام روبرو است که شورا در صدد است که مشخص شود که آیا مجلس می خواهد اجازه قیمت‌گذاری برای کالاهای انحصاری را تغییر دهد یا خیر و اینکه آئین‌نامه مربوط به این موضوع توسط دولت تعیین می شود یا شورای رقابت.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: