جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 خرداد 1394     
دشمنان آرزوی دیدن آثار تحریم در تهران را به گور خواهند برد

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران صبح امروز در آئین افتتاح 74پروژه منطقه شش شهرداری تهران که در محل مجموعه ورزشی شهید جهان آرا برگزار شد، گفت: دشمنان اسلام این آرزو را به گور خواهند برد که احساس کنند با تحریم ها می توانند کاری کنند که وقتی وارد شهر تهران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی و بزرگ ترین مرکز سیاسی، دینی و مایه افتخار اسلام و تشیع می شوند، با شهری خمود، خرابه و کثیف روبرو شوند.

محمدباقر قالیباف در این مراسم توجه به بهبود سبک زندگی را مهم ترین مساله شهرداری دانست و گفت: امروز در درون خانه، خانواده، محله و شهر خود نیازمند تغییر اساسی در سبک زندگی هستیم و باید بسیاری از روش های زندگی را تغییر دهیم. اندیشمندان، اهل نظر و اهل فن نیز تاکید می کنند که اگر بخواهیم شاهد ارتقای کیفیت زندگی باشیم، نیازمند این هستیم که در گام اول سبک زندگی خود را بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: البته در برخی مواقع تغییر نگرش در کارها و تغییر عادت ها سخت است اما گاهی بسیاری از مشکلاتی وجود دارند که شاید با ده ها میلیارد پول و هزاران ساعت حرف نتوان آن ها را اصلاحش کرد اما با یک تغییر در روش و سبک زندگی خود می توانیم هزینه های گزاف را از شهر و زندگی خود برداریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز تهران به نقطه ای رسیده است که نیازمند بهبود سبک زندگی برای ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی هستیم، عنوان داشت: در شرایط فعلی تنها با توسعه نیازهای کالبدی شهر نمی توانیم به ارتقای کیفیت زندگی برسیم چرا که گاهی روش استفاده ما از امکانات غلط است. هم اکنون شرایط و محیط تغییر کرده و ما نیز نیازمند این تغییرات هستیم.

قالیباف ادامه داد: ما در بسیاری از مواقع روش صحیح استفاده از امکانات را نمی دانیم، از این رو وقت و امکانات مادی خود را از دست داده و آسیب های جسمی، جانی، روحی، روانی و معنوی می بینیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود منطقه شش را منطقه ای ویژه در پایتخت دانست و گفت: در این منطقه بیشترین حضور دانشجویان، دانشگاه ها، اساتید و آموزش و پرورش را شاهد هستیم. از این رو اینجا نقطه ای است که می توانیم اعتمادسازی را برقرار کرده و رابطه منطقه را برای حفظ سرمایه های اجتماعی داشته باشیم.

وی به افتتاح نخستین شهردخت شهر تهران در منطقه شش اشاره کرد و گفت: ما در این منطقه دانشجویان زیادی داریم که در خوابگاه های دانشجویی و یا در منازل خود زندگی می کنند و بسیاری از آنها دانشجویان شهرستانی هستند که برای تحصیل به تهران می آیند. این دانشجویان ساعاتی از روز در محیط دانشگاه، فرصت هایی را پیدا می کنند که اوقات فراغت بین ساعت های کلاس درسی و یا ساعات استراحت در ظهر است اما در این شرایط آن ها نه می توانند به منزل و خوابگاه بروند و نه می توانند در محیط دانشگاه باقی بمانند. البته در این میان برای پسران  فرصت فراهم است تا در رستوران، کتابخانه ،پارک ها و ... حضور پیدا کنند اما انصاف قضیه این است که این فرصت برای دختران ما فراهم نیست.

وی تاکید کرد: هم اکنون محیط های مناسبی برای اوقات فراغت دختران دانشجو در محیطی مثل منطقه شش که یک محیط دانشجویی به شمار می رود، فراهم نیست اما این شهردخت در حقیقت محلی برای اوقات فراغت، تغییر ذائقه و محل قرار ملاقات دختران دانشجو است تا بتوانند قرارهای خود را در اینجا بگذارند.

به گفته قالیباف مرکز شهردخت با رویکرد اوقات فراغتی و فرهنگی و به منظور تغییر ذائقه دختران دانشجو راه اندازی شده است که به پاتوقی برای آن ها تبدیل شود. همچنین این مرکز جنبه های آموزشی، فرهنگی و تفریحی خواهد داشت تا دختران دانشجو را از آسیب های احتمالی در دیگر نقاط شهر مصون کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تصمیم دارد تا مراکز شهردخت را در مناطق یک، پنج و دیگر نقاطی که محیط های دانشگاهی در آن ها وجود دارد، راه اندازی کند، گفت: مجموعه های ورزشی برای بانوان در محیط شهربانو  و پارک بانوان مهیاست و قرار نیست مراکز شهردخت را مرکز ورزشی کنیم، بلکه این مراکز مختص دختران دانشجو است تا پاتوقی از جهت اوقات فراغت و مسایل فرهنگی برای آن ها فراهم شود.

شهردار تهران توجه به موضوع آسیب های اجتماعی را از دیگر دستورکارهای ویژه شهرداری تهران خواند و گفت:  ما در شهرداری تهران سالیان زیادی به موضوع آسیب های اجتماعی توجه کرده ایم، هر چند نمی خواهیم بگوییم که کار درخور شانی را انجام داده ایم اما به دلیل اینکه حداقل دو دهه درگیر بحث آسیب های اجتماعی هستم و بخش سلبی، ایجابی و محیط های علمی این مساله را دیده ام، بر ضرورت توجه به موضوع آسیب های اجتماعی تاکید دارم.

قالیباف تاکید کرد: کارتن خواب ها، کودکان کار، کودکان فرار و خانم هایی که در این شهر زندگی می کنند و شب جایی برای استراحت و خواب ندارند به گردن ما حق دارند و ما در رابطه با آنها مسئول هستیم. چه بسا در بعضی اوقات مدیریت های غلط ما این افراد را به اینجا رسانده و ما حتی در این جرم هم سهیم هستیم. در این شهر کم افرادی نیستند که برای حداقل های تغذیه دچار مشکل هستند. البته ما با بخشی از افرادی که در خیابان می آیند کاری نداریم اما افراد نجیب، شریف و باکرامتی در این شهر هستند که ماه ها رنگ گوشت را نمی بینند اما حاضر نیستند جایی بیان کنند.

وی با بیان اینکه توجه به فقرا و فقرزدایی در بخش های متعدد برای محرومان از دستور العمل های ویژه شهرداری تهران است، تصریح کرد: در موضوع توجه به همنوعان همه باید دست به دست هم دهیم و شهرداری نیز بستر کار را فراهم کند تا این اتفاق بیفتد. خواهش من از همه شهروندان این است که در آستانه ماه مبارک رمضان همه بسیج شویم تا در این ماه خدا سفره افطار و سحری بی غذا نماند.

وی عنوان کرد: در این شهر حداقل 500 الی 600 هزار خانوار برخوردار زندگی می کنند و کمتر از 200 هزار خانوار نیز نیازمند توجه ویژه هستند. این در حالی است که بیش از دو میلیون خانوار در این شهر زندگی می کنند و تعداد خانواده های نیازمند نیز کمتر از یک دهم کل خانوارهای تهران است.  از این افراد چیزی کم نمی شود تا در کنار سفره خودشان، سفره هم نوعشان را هم تامین کنند. در این میان ما باید این ارتباط را به درستی برقرار کنیم به گونه ای که اگر هر ده خانواده به یک خانواده توجه کنند، زندگی شیرین تر و لذت بخش تر شده و آرامش بر می گردد.

شهردار تهران همچنین تاکید کرد: ما در شهرداری تهران حتما مثل همه بخش های دیگر چالش های زیادی داریم و با این تحریم ظالمانه و خوی استکباری که به ناحق بر این کشور تحمیل کرده اند، با مشکلاتی روبرو هستیم همانطور که دولت نیز با مشکلات، چالش ها و کمبود هایی روبرو است اما با این وجود همشهریان ما در تهران کمتر از زبان من شنیده اند که ما گله کنیم و کاری را بر زمین بگذاریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه امروز فعالیت های عمرانی در شهر تهران مخصوصا با تاکید بر حوزه مترو انجام می شود، گفت: ما در سال 30 کیلومتر حفاری مترو انجام می دهیم و در منطقه شش تهران نیز خطوط شش، هفت و سه در حال انجام کار هستند که خط سه مترو بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد. احداث هر ایستگاه مترو چند صد میلیارد هزینه به دنبال دارد اما این کار به صورت بی وقفه انجام می شود. البته این به آن معنی نیست که ما مشکلات نداریم، اما همه تلاش این بوده است که با افتخار به دشمنان نشان دهیم در هیچ جایی از تهران، آثاری از تحریم را نخواهید دید.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام این آرزو را به گور خواهند برد که احساس کنند با تحریم خود می توانند کاری کنند که وقتی وارد شهر تهران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی و بزرگ ترین مرکز سیاسی، دینی و مایه افتخار اسلام و تشیع می شوند، با شهر خمود، خرابه و کثیفی روبرو شوند.

شهردار تهران تصریح کرد: هر کدام از دشمنان ما که به نحوی در این شهر قدم می گذارند، ناگزیر هستند در مقابل پیشرفت های تهران زبان باز کنند، قلم بزنند و بگویند در این شهر آثاری از تحریم وجود ندارد. هم اکنون شهر تهران مسیر خود را به صورت زنده و پویا پیش می برد و این به جز همراهی مردم این شهر و همدلی همه مدیران شهری در درون و بیرون از شهرداری نیست.

وی افزود: بعضی شخصیت های فرهنگی و سیاسی که به کشور می آیند و می روند، پس از خروج از تهران در وب سایت ها و وبلاگ های خود با بازدیدکنندگان ده ها میلیونی قلم می زنند و می نویسند که ما به تهران رفتیم اما آثاری از تحریم را ندیدیم؛ آنها همچنین اقرار می کنند که تهران از پاریس تمیزتر است و با وجود کمبود آب، این شهر هر روز با طراوت تر و سبزتر می شود.

شهردار تهران با اشاره به حاکم بودن روحیه جهادی بر اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران، تصریح کرد: مدیران میانی و رده بالای شهرداری تهران روزی 16 – 17 ساعت کار می کنند و همان چند ساعتی که استراحت می کنند نیز دغدغه کار  را دارند.

قالیباف ادامه داد: ما حتی اگر پشت میز مذاکره هم می خواهیم با قدرت حرف بزنیم، باید داخل کشور را با قدرت اداره و مدیریت کنیم؛ منطق دشمن، منطقی نیست که به ما رحم کند و با ما کنار بیاید بلکه منطق آن ها، منطق زور است.

وی خاطرنشان ساخت: ما همیشه می گویم که اگر ده ها و هزاران مشکل داشته باشیم، هیچ وقت لب به گله باز نمی کنیم و کاری را بر زمین نخواهیم گذاشت، بلکه باید با صداقت، صفا، صمیمیت، درایت، پختگی و اخلاص و به صورت جهادی حرکت کنیم؛ در این میان خداوند نیز قول داده است از «لایحتسب» و جایی که علم من و شما نمی رسد به ما کمک خواهد کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: باید به تمام معنی به این بخش فرهنگ قرآنی ایمان داشته باشیم که مخلصانه و با تدبیر کار کنیم و خداوند نیز حتما گشایش خواهد کرد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: امیدوارم این توفیق را پیدا کرده باشیم تا از ظرفیت ها و فیوضات ماه های رجب و شعبان استفاده کرده باشیم و از فرصت ماه خدا به ویژه در شب های قدر به درستی بهره ببریم؛ مخصوصا در شهرهای بزرگی که ما در آن ها زندگی می کنیم، امیدوارم بتوانیم رابطه بین خودمان و خدا، خودمان و خودمان، خودمان و همنوعان خود و همچنین خودمان و طبیعت را برقرار کنیم.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران پروژه های بهره برداری شده در منطقه شش، عنوان کرد: روزی که شهردار منطقه شش را جا به جا می کردیم به اهالی محل، شورایاران و معتمدان گفتم که مطمئن هستم بابایی اینجا را به درستی اداره کرده و یک گام به جلو خواهد برد. امروز نیز خوشحال هستم که این فضا در منطقه حاکم شده است تا با یک ثباتی در مجموعه شهرداری و بین مردم فعالیت کرده و تلاش می کنند تا خدمت گذاری بهتری داشته باشیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: