جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 خرداد 1394     
نفت به 64 دلار نزدیک شد

فارس: قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش تقاضای فصلی با 98 سنت افزایش به 63.67 دلار رسید.

به گزارش رویترز، با افزایش تقاضای فصلی در کشورهای پیشرفته که تاثیر فزونی عرضه را جبران کرد، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 98 سنت افزایش 63.67 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 72 سنت افزایش 58.86 دلار در هر بشکه فروخته شد.

تقاضا برای نفت در ماه‌های تابستان به علت افزایش سفرهای با خودرو در تعطیلات اروپا و آمریکا، روند افزایشی به خود گرفته است. این امر، تاثیر رشد فزونی عرضه بر بازار را کاهش داده است. فزونی عرضه سبب شده است تا نفتکش‌های به ذخیره نفت بر روری آب بپردازند

اولیور جاکوب تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت، در حال حاضر، تقاضای فصلی برای نفت وجود دارد از اینرو، ذخایر نفت خام کمتر خواهد بود اما هنوز نفت زیادی وجود دارد.

همچنین امید برای انجام محرک‌های اقتصادی در چین پس از انتشار آمار ناامیدکننده از اقتصاد این کشور نیز سبب افزایش قیمت نفت شده است.

نرخ تورم مصرفی چین در ماه می بیش از انتظار کاهش یافت و به 1.2 درصد رسید و نگرانی‌ها در مورد رشد فشارهای ضدتورمی که می‌تواند اقتصاد را تضعیف کند، شدت گرفت.همچنین قیمت‌های تولید کننده در این کشور برای سی و هشتمین ماه متوالی کاهش یافت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: