جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 خرداد 1393     
معابر پایتخت برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود

به گزارش خبرخودرو، معاون شهردار تهران گفت: بالغ بر 14میلیارد تومان از بودجه سال93 به منظور مناسب سازی معابر و منازل جانبازان و معلولان درنظر گرفته شده است.

سیدجعفر تشکری هاشمی،  معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه تسهیل رفت و آمد معلولان و جانبازان از اولویت برنامه‌های شهرداری تهران است، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان و معلولان پایتخت الزاما باید از ویلچر برای تردد استفاده کنند، برابر مصوبه حوزه حمل و نقل، ما خدمات خود را از داخل منازل جانبازان آغاز کرده‌ایم‌. بطوریکه جانبازان و معلولانی که در طبقات بالاتری از همکف زندگی می‌کنند، در داخل منزل شان از سوی شهرداری تهران بالابر نصب شده تا مناسب سازی منازل انها صورت بگیرد.

به گفته تشکری هاشمی مناسب سازی مسیر حرکت جانبازان و معلولان ویلچری از درب منزل تا معابر اصلی شهر از سوی شهرداری تهران از سال 91 تاکنون آغاز شده، به طوری که تاکنون 1105 مورد مناسب‌سازی مسیر منتهی به منازل و داخل منازل جانبازان و معلولان انجام شده است‌.

به گفته وی براساس آمار ارایه شده از سوی مناطق، 580 معلول ویلچری در سطح مناطق 22 گانه شناسایی شده‌اند که منازل و معابر منتهی به درب منازل بخش اعظمی از این معلولان و جانبازان مناسب سازی شده است‌.

وی افزود: از تمامی منازل شناسایی شده بازدید شده و اقدامات لازم از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام شده است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: 81  بالابر برای منازل معلولان و جانبازان نصب شده این در حالیست که نصب بالابر در منازل شرایطی خاص دارد. به عنوان مثال ملک شخصی‌، استفاده از فضاهای مشا و رضایت مندی سایر مالکین نیز از جمله شرایط نصب بالابر در منازل معلولان است.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سالانه هر منطقه، اعتباراتی ویژه مناسب سازی معابر شهری در نظر گرفته می‌شود، گفت: بالغ بر 9 میلیارد و 346 میلیون تومان‌، در سال 91 و 10 میلیارد و 180 میلیون تومان در سال 92 اعتبارات مناطق 22 گانه شهر تهران به منظور مناسب سازی معابر شهر برای معلولان و جانبازان در نظر گرفته شده است‌.

تشکری هاشمی تصریح کرد: از سوی شهرداری‌های مناطق در 9هزار و 400 نقطه تهران اقدامات لازم برای مناسب سازی طی سال گذشته صورت گرفته است. البته با توجه به اینکه مناسب‌سازی معابر شهر برای جانبازان و معلولان عملیاتی استمراری است بالغ بر 14میلیارد و 50 میلیون تومان در سال 93 برای این منظور در نظر گرفته شده است‌.

تشکری هاشمی همچنیت اظهار داشت: از ابتدای سال 93 ، 20 مورد مناسب سازی منازل و معابر منتهی به منازل جانبازان نیز از سوی انجمن نخاعی اعلام شده که در دستور کار مناسب سازی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد‌.

به گفته وی در عین حال بخش حمل و نقل عمومی ویژه معلولان هم سال گذشته به بهره برداری رسید که با اختصاص ون های مناسب سازی شده و اتوبوس های ویژه معلولان خدمات دهی درخصوص تردد جانبازان و معلولان صورت می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بالغ بر 80 دستگاه اسانسور در ایستگاه های مترو برای تردد و استفاد معلولان و جانبازان ویلچری وجود دارد، گفت: تسهیل رفت و آمد و استفاده معلولان ویلچری در طراحی های گذشته خطوط مترو دیده نشده و در بسیاری از ایستگاهها آسانسور وجود ندارد. تجهیز این ایستگاه ها به بالابر نیز زمان بر بوده است. در عین حال در طراحی های ایستگاهای جدید نصب بالابر لحاظ شده و اکثریت ایستگاهایی که طی دوسال اخیر راه اندازی شدند مجهز به پله برقی و آسانسور هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: