جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
بازدید سرمایه‌گذاران اروپایی از بورس تهران

مهر: مدیران ۹ شرکت بزرگ سرمایه گذاری اروپایی، صبح امروز دوشنبه ۱۸ خرداد از تالار معاملاتی بورس تهران بازدید کردند.

این سرمایه گذاران که نمایندگان تعدادی از برترین شرکت های سرمایه گذاری اروپایی هستند به دعوت شرکت سوئیسی  ای سی ال است منجمنت (ACL Asset Management ) و شرکت کارگزاری بورسیران به کشورمان سفر کرده اند و در مدت اقامت خود در ایران فرصت های متنوع سرمایه گذاری در بازار سرمایه را در دوران پسا تحریم بررسی خواهند کرد.

این هیات متشکل از مدیران بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری  هستند که در چند سال اخیر به کشورمان سفر کرده اند و امیدوار هستند که با پایان تحریم ها فرصت سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را داشته باشند.

از جمله دلایل جذابیت بازار سرمایه ایران برای این گروه از سرمایه‌گذاران که از انگلستان، سوئیس، فرانسه و روسیه در کشور ما حضور یافته اند، تنوع سهام و قابلیت انتخاب صنایع مختلف برای سرمایه گذاری است.  

گروه سرمایه گذاران اروپایی قصد دارند از تعدادی از مهمترین شرکت‌های ایرانی که در عرصه بین‌المللی نیز مطرح هستند، از قبیل  هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، همراه اول و سیمان تهران بازدید کنند.  

پس از رایزنی های انجام شده  تاکنون و در مرحله نخست، سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی این گروه در ایران، پس از لغو تحریم ها قطعی شده است.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در حاشیه این بازدید گفت: هیات سرمایه گذاران خارجی اذعان داشتند که از لحاظ شفافیت بورس تهران قابل مقایسه با سایر بورس های منطقه خاورمیانه نیست و بورس تهران از لحاظ استانداردهای بین المللی برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در سطح بالایی قرار دارد.

مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: در این جلسه مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی با ساز و کار معاملات، شرکت های پذیرفته شده در بورس و پتانسیل های موجود در بازار سرمایه آشنا شدند.

وی در ادامه افزود: مدیران صندوق های سرمایه گذار خارجی به بازارسرمایه ایران علاقه مند بودند و تنوع در این بازار را از مولفه های بسیار جذاب بازار سرمایه قلمداد کردند.

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر اینکه پتانسیل های خوبی برای حضور سرمایه گذار خارجی در کشور ما فراهم است. این گروه متشکل از چندین شرکت بزرگ مدیریت دارایی اروپایی بودند و مدیریت پرتفویی بالغ بر هزار و پانصد میلیارد دلار دارند.

وی در مورد نکات مطرح شده توسط سرمایه گذاران خارجی گفت: مدیران صندوق ها برخی از موانع سرمایه گذاری شامل نقل و انتقال پول را مطرح کردند، که با توجه به توافقات پیش رو و برداشته شدن محدودیت ها در سیستم بانکی و همچنین در صورت فعالیت بانک های خارجی ، این موانع برطرف می شود.

قالیباف اصل ادامه داد: مدیران صندوق های سرمایه گذاری بین المللی در خصوص  بانک های امین بین المللی و سپرده گذاری تسویه وجوه هم سوال داشتند که در سایر کشورهای دنیا برخی بانک های بزرگ مسئولیت این کار را برعهده دارند. امیدوارم با برداشته شدن تحریم ها شرایط پیوستن بانک های خارجی به شرکت سپرده گذاری و انجام نقل و انتقالات مهیا  شود. بانک های امین بین المللی جزء ضروریاتی است که می تواند به حضور سرمایه گذار خارجی کمک کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: