جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
غبارروبی از ۱۱۵۰ مسجد تهران

فردا نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین حمید آقایی در نشست رسانه‌ای به مناسبت فرا رسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد که امروز (یکشنبه ۱۷ خرداد) در مجتمع محراب برگزار شد، گفت: حدود بیست سال است که برنامه غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان انجام می‌گیرد، اما از سال ۱۳۹۰ واژه «تکریم» را نیز که برگرفته از روایات است، به این عنوان اضافه کردیم و ستاد دائمی دهه تکریم و غبارروبی مساجد راه‌اندازی شد.


معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: از چهار سال پیش تاکنون، دهه تکریم و غبارروبی مساجد تحت شعار راهبردی «آینده را از مساجد بسازیم» برگزار می‌شود و هر سال یک عنوان نیز برای آن انتخاب می‌کنیم که امسال این عنوان «مسجد و جوان» اعلام شده است. با توجه به جامعه هدف که جوانان هستند، راحت‌تر می‌توانیم برای جذب آن‌ها در مساجد برنامه‌ریزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی با تأکید بر پرداختن به خود مسجد اظهار داشت: ما از کودکی تا بزرگسالی از مسجد استفاده می‌کنیم، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که ما در طول عمرمان چه کاری برای مسجد انجام داده‌ایم؟! گاهی از ائمه جماعت می‌پرسم آیا مثلاً ۱۰ شب فقط درباره خود مسجد صحبت کرده‌اید؟ آیا درباره خادمی مسجد و افتخار خدمت به خانه خدا و تطهیر و نظافت آن صحبت کرده‌اید؟ خدمت در مسجد باید به یک سنت خانوادگی بدل شود و یک مطالبه عمومی در فضای افکارعمومی نسبت به مساجد به وجود آید.
این مقام مسئول در مرکز رسیدگی به امور مساجد، دهه تکریم را فرصت مناسبی برای تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه مسجد دانست و گفت: سال گذشته از 450 نفر از امنا و ائمه جماعات منتخب تجلیل کردیم همچنین طی قرعه‌کشی صورت‌گرفته بین دو هزار خادم برگزیده، ۴۰  نفر از آنان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. در همین راستا، ‌امسال نیز از ائمه جماعات جوان و فعال یا ائمه جماعاتی که که فعالیت‌های برتر در حوزه جوانان داشته‌اند(جوان‌یاور)، تجلیل می‌شود.
وی از برگزاری اولین همایش تجلیل از ائمه و خادمانی تلاشگر در برگزاری نماز صبح مساجد خبر داد و افزود: سال گذشته 960 مسجد تهران اقامه نماز صبح داشتند و امیدواریم این تعداد طی یکی ـ دو سال آینده به ۱۵۰۰ مسجد در تهران برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی از تشکیل شورای فرهنگی در مساجد خبر داد و ادامه داد: باید از آرم‌ها بگذریم و به آرمان‌های بپردازیم که تشکیل شورای فرهنگی مساجد از جمله این اقدامات است.

رئیس ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد درباره مساجدی که طرح غبارروبی در آن‌ها برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته 800 مسجد اعلام آمادگی کردند که این تعداد امسال به 1150 مسجد رسیده است.

وی افزایش کرسی‌های مستمر تلاوت در مساجد تهران به 400 مسجد و برگزاری جلسه تفسیر ترتیبی در ۵۰۰ مسجد پایتخت را از دیگر دستاوردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی در پایان، عناوین روزهای دهه تکریم و غبارروبی مساجد را به شرح ذیل اعلام کرد:

دوشنبه ١٨ خرداد، مسجد پایگاه معارف قرآن و اهل بیت(ع)
سه شنبه ١٩ خرداد، مسجد زمینه ساز همدلی و هم زبانی دولت و ملت
چهارشنبه ٢٠ خرداد، مسجد مرکز رشد فضایل اخلاقی و ترویج سبک زندگی اسلامی
پنجشنبه ٢١ خرداد، مسجد مأمن کودکان، نوجوانان و جوانان
جمعه ٢٢ خرداد میعادگاه منتظران جوان و انقلابی
شنبه ٢٣ خرداد، مسجد مروج امر به معروف و نهی از منکر
یکشنبه ٢٤ خرداد، مسجد محور وحدت در جهان اسلام
دوشنبه ٢٥ خرداد، مسجد کانون طیبه خانواده
سه شنبه ٢٦ خرداد، مسجد بستر نشر فرهنگ ایثار و شهادت
چهارشنبه ٢٧ خرداد، مسجد جلوه‌گاه اراده مردم در عمران خانه خدا




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: