جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 خرداد 1394     
روند صعودی ساخت وساز در بافت های فرسوده با اجرای بسته تشویقی

به گزارش مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 10 از اجرای بسته تشویقی جدید سازمان نوسازی برای ترغیب شهروندان به ساخت و ساز در بافت های فرسوده این منطقه و افزایش روند نوسازی خبر داد.

فرامرز عظیمی با بیان این که ارزشمندسازی بافت فرسوده و ایجاد انگیزه برای سازندگان و مالکان برای نوسازی این بافت ها از رویکردهای مدیریت شهری است، گفت: منطقه 10 با مساحت 870 هکتاری یکی از پرتراکم ترین مناطق شهر تهران است که 427 هکتار آن جزو بافت های فرسوده محسوب می شود . یعنی 53 درصد از بافت منطقه،بافت های فرسوده شدید است که این رقم 10 برابر میانگین بافت فرسوده در شهر تهران است.

وی با بیان این که 95 درصد از پلاک های این منطقه زیر 200 مترمربع مساحت دارند، تصریح کرد: نوسازی بافت های فرسوده در این منطقه یکی از مهمترین برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود و در سال جاری نیز با توجه به گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده موجود، تعیین اولویت ها و تدوین برنامه های عملیاتی و اجرایی، جلب مشارکت شهروندان و بخش های خصوصی در قالب ارائه بسته های تشویقی که در مقررات و ضوابط طرح تفصیلی شهر آمده و تسهیل در صدور پروانه اعمال خواهد شد.

شهردار منطقه 10 خاطرنشان کرد: طی سال گذشته از تعداد 653 فقره پروانه صادره، 480 مورد در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار داشته است که بیش از 73 درصد مجموع ساخت و سازها را به خود اختصاص داده است و رقمی بالغ بر 101 میلیارد ریال تخفیف برای شهروندان جهت نوسازی بناها اعمال شده است که این میزان در مقایسه با سال 92 به علت رکود ساخت و ساز روند نزولی داشته است.

فرامرز عظیمی افزود: نگرش و سیاست کلی ضوابط بسته های تشویقی ابلاغی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران تجمیع املاک و رساندن پلاک های ریزدانه به حد نصاب 200 مترمربع در بافت های فرسوده است که امسال در منطقه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه بسته های جدید تشوقی نوسازی بافت های فرسوده افزود: در آینده نزدیک شاهد اجرای بسته های جدید تشویقی سازمان نوسازی در قالب تخفیف عوارض، اعطای تراکم تشویقی و تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای مسکونی خواهیم بود که معتقدیم تاثیر به سزایی در تشویق برای نوسازی بافت های فرسوده خواهد داشت.

شهردار منطقه 10 یادآور شد: استفاده از اماکن و زمین های بی دفاع شهری در بافت فرسوده برای توسعه فضای سبز و سرانه های خدماتی از اولویت های منطقه است که در دست اجراست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: